1 Laatst bewerkt door carol (27-11-2010 10:13)

Onderwerp: dunne strookjes snijden

hallo allemaal,
heeft er iemand een goude tip hoe je  smalle strookjes fondant kan snijden,heb wel zo;n speciaal super scherp mesje maar waar het mij om gaat waar snij je het langs-heb al een liniaal geprobeerd,komt de afdruk erop dus---- uitleg---- heb me lap fondant en wat leg ik er dan op .zodat ik GEEN afdruk erop krijg want door het tegen houden van de liniaal druk je automatische erop als je met je mesje er langs gaat,hoop dat het duidelijk is en dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
greetzz Carla

2

Re: dunne strookjes snijden

Ik maak strookjes met een lege tapppit
Dat gaat hartstikke goed.Allemaal zijn ze mooi recht en strak.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

Maar ja,dan heb je wel dezelfde maat.En misschien bedoel je wel dat je verschillende maten stroken nodig hebt.
Want dan weet ik het ook niet.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

4

De stripcutters van JEM zijn daar ideaal voor.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Wat dacht je van deze?

6

Wel met een liniaal en dan de bovenkant achterkant maken?

bij de xenos hebben ze een kruidensnijder, die maakt ook allemaal dezelfde maat strookjes in de fondant/marsepein..
hier is een poos terug een topic over geweest..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

8

Als je echt smalle strookjes wilt, kan ik je - net als Marianne al zegt ;) - de stripcutters van JEM aanraden, zo smal lukt je niet met die rollertooltjes :) Ik heb ze inmiddels in drie maten, heel fijn :Y

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Ik heb laatst op de beurs een setje gekocht van Cakes By Bien.
Metalen uitstekers met 4 verschillende maten, ideaal! :Y
Succes  :thumb:

10

Ik heb nog niet van die mooie tooltjes (staan nog op mijn verlanglijstje) en gebruik dus nog de liniaal. Deze leg ik echter niet plat op de fondant, maar ik hou hem vast onder een hoek waarbij ik het stuk waar je langs snijdt op de fondant houd. (snap je het nog)
Dan ga ik met de pizzasnijder er langs en voila... een reepje.

Dat is toch een TAART waard!