1 Laatst bewerkt door Teetje (26-11-2010 20:42)

Onderwerp: Ik wordt gek!

Ben al de hele middag bezig om mijn bekleding goed op mijn biscuit te krijgen! Normaal heb ik hem er zo op maar ben maandag geopereerd en nog heel wankel. Maar zo eigenwijs als ik ben toch mijn bestelling door laten gaan. Maar het wil dus echt niet lukken. Heb het nu 6 keer geprobeerd en het er net weer afgetrokken. Heeft iemand een tip want er zit nu botercreme doorheen is het misschien nu te zacht en moet ik het even in koelkast leggen? Ga nu eerst eten want anders plak ik taart tegen het raam.

Alvast bedankt

2

Re: Ik wordt gek!

niemand die me kan helpen? Ik had het even in de koelkast gelegd omdat het erg warm aanvoelde van al dat kneden. Maar als ik het nu ga rollen dan blijft hij gerimpeld zeg maar en als ik hem dan omdraai valt hij al uit elkaar ondanks dat hij nog heel dik is.

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik nu moet doen?

3

ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn marsepein altijd weggooi wanneer ik het eraf heb moeten trekken, want volgens mij wordt het niks meer wanneer er botercreme doorheen zit, ik weet even niet hoe ik je verder zou kunnen helpen, succes!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

4

dacht dat ik wel eens gelezen had dat mensen het een paar keer probeerde vandaar dat ik ervanuit ging dat het wel ging lukken ook al zat er botercreme doorheen. Ik laat het nu weer even op kamer temp komen en probeer het dan nog een keer. Het vervelende is dat ik niet genoeg marsepein meer in huis heb om nieuwe te maken. En taart moet voor morgenochtend af....

pfff taartenstress

5

Als het 1 keer fout gaat en je haalt de marsepein/fondant eraf en kneedt het goed door, dan gaat dat nog goed hoor. Maar na 6 keer ben ik bang dat je toch een nieuw stuk moet nemen.

Groetjes, Elly

6

heb idd nieuwe gemaakt en het is uiteindelijk gelukt.....Met nieuwe marsepein had toch nog net genoeg gelukkig.. Thanks voor de tips

7

Hoera  :)

Groetjes, Elly