1

Onderwerp: Kapsels altijd bovenaan rond.

Ja moeilijk uit te leggen maar ik bedoel dus dat als ik m'n bescuit uit de oven haal is hij mooi naar boven gerezen maar de bovenkant is zeg maar niet vlak zoals de onderkant.. Dus de bovenkant loopt af naar de buitenkant... dus als een bolletje zeg maar(alleen dan niet zo erg natuurlijk) Hoe lossen jullie dit op?
Ik kan wel het bovenste kapje afsnijden maar dan word het best een heel dik kapje en dat vind ik ook wel zonde. Of doen jullie dat wel?
Of de bovenste laag omdraaien maar dan heb je een enorme grote kier aan de zijkant wat je allemaal moet opvullen met botercreme...
Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.

Re: Kapsels altijd bovenaan rond.

ben zelf beginner maar heb ergens hier gelezen dat de temp van je oven dan te hoog is. Dan bakt de zijkant te snel en kan de binnenkant nog doorrijzen. dus iets lagere temp.
Schijnt ook te helpen als je er een natte theedoek aan de buitenkant omheen legt in het begin. Zoek maar eens in de zoekfunctie, zo vond ik het ook. Heb gezocht op bult of bobbel ofzo.

3

Gewoon een plank op je taart leggen als hij net uit de oven komt (uiteraard met bakpapier ertussen).
Door de zwaarte zakt de bolling in ;) . En dan dus je taart omdraaien.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Je kunt het toch afsnijden. Van wat je afsnijdt kun je cakebolletjes maken  :9 .

groeten Annemieke
Cake It

5

Ik heb dat ook altijd heel erg.

Maar ik bak (blijkbaar) op een erg hoge temperatuur.
Dus ik ga dit weekend maar eens een lagere temperatuur proberen.
Eens kijken hoe hij dan wordt.

Ik ben een beginner... Maar als je het leuk vindt...www.nancyvanrijswijk.nl

6

Ik draai 'm gelijk om als 'tie uit de oven komt daar wordt 'tie al stuk platter van. Als ik 'm gesneden heb (meestal in 3 stukken) gebruik de oorspronkelijke bovenkant als middelste laag. Dan kan je de zijkanten makkelijk opvullen met BC en krijg je 'm mooi strak. Heb ook nog maar 10 taarten gemaakt hoor, maar dit is zoals ik 't doe en bij mij werkt 't  :) 'k Hoop dat je er wat aan hebt.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden....tot je ze uitvoert (Loesje)

7 Laatst bewerkt door Elly67 (26-11-2010 21:22)

Erika*83 schreef:

Ik draai 'm gelijk om als 'tie uit de oven komt daar wordt 'tie al stuk platter van. Als ik 'm gesneden heb (meestal in 3 stukken) gebruik de oorspronkelijke bovenkant als middelste laag.

Ik vind dat geen mooi gezicht als je de taart aansnijdt. Ik zet de taart in het bakblik meteen een minuutje op z'n kop, dan wordt hij heel mooi plat, mooier nog dan als je een broodplank er bovenop legt.

Groetjes, Elly

8

Ik heb ook wel eens de lagen omgedraaid, maar de gasten die mee aten van de taart snapten daar niets van. Ze vonden het maar raar, dus dat doen we niet meer. Inderdaad meteen uit de oven ondersteboven neerzetten dan heb je eigenlijk geen probleem meer.

9

Bij mij is hij zooo bol dat hij niet genoeg inzakt, ondanks dat ik mijn kapsel altijd meteen op zijn kop neerzet.
Die van het hete bakblik vind ik ook wel een goede!

Ik snijd namelijk ook altijd de bovenkant eraf en gebruik dat als onderkant. Maar het is een flink stuk!

Ik ben een beginner... Maar als je het leuk vindt...www.nancyvanrijswijk.nl

10

Ik heb er bijna nooit meer last van nadat ik in een supermarktblaadje had gelezen dat je de oven alleen aan de onderkant moet voorverwarmen. Zodra ik de vorm in de oven zet zet ik ook de bovenkant aan. Vanaf toen heb ik echt bijna nooit meer een bolle bovenkant.