1 Laatst bewerkt door smarianne (20-11-2009 15:13)

Onderwerp: Koekjes smaakjes

Omdat ik de laatste tijd nogal in de ban ben van de koekjes (50 rompers op bestelling en allemaal koekje ideetjes voor een kerstfair) vroeg ik me af of er nog meer smaakjes zijn dan alleen;

koek en speculaas
nesquick
vanille
citroen
anijs (wat ik de laatste tijd echt de lekkersten vind, dankzij tip van maym Ymie)
nootjes

Maar ik stond strakjes in de supermarkt op jacht naar anijszaad (poeder) voor de kruiden en er zitten heel veel potjes tussen die ik nooit gebruik, zoals citroengras, karwijzaad ed. Ik vroeg me gelijk af of dat ook geschikt zou zijn.

Ladies?! Hebben jullie nog lekkere koekjes smaakjes????

Ohw ja (Ymie) zouden de oranje (sinaasappel) snippers ook geschikt zijn?

2

Re: Koekjes smaakjes

Ik kan je niet verder helpen, maar ik ben wel benieuwd naar je koekjes met anijs.
Heb je daar iets van een recept van of gooi je het er zo doorheen? Ik heb het geprobeerd met zoekfunctie (anijs), maar kan niets vinden :o

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

3

Ik had er deze week 2 en een halve eetlepel door maar mag volgens mij nog wel beetje meer.

4

Hm, anijs... lekker! Ik heb nog anijsblokjes liggen, lijkt me wel een idee om die te verpulveren en als deel van de suiker te gebruiken... !

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Ik doe zelf altijd wat amandel aroma door mijn koekjes heen!!!

6

Hey Marianne,

Lijkt me ook lekker hoor met oranjesnippers. Had vandaag nog recepten met lekkere cakes en daar werd ook gemberpoeder in gebruikt  en vlgs. mij ook nog iets met cappucino, zal het nog even nakijken.
Leuk hoor een kerstmarkt, misschien zijn die (bijna) koekjes ook wel een idee!!

Groetjes Ymie

7

Patidess smaakjes erdoor?

8

Ik heb al sinds ik dit topic las m'n hersens lopen pijnigen, maa kom ook niet verder dan wat je al genoemd heb :think:
Behalve dat ik voor sinaasappel geen snippers maar rasp neem, ( of sinaasappel olie, tot het flesje leeg is :lol: )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Oranjebloesemwater en rozenwater

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

10

iemand al gemberpoeder geprobeerd???? Misschien in combinatie met kaneel?

11 Laatst bewerkt door Adrienne (26-11-2010 14:50)

Marianne, sorry, ik had je mailtje al wel gelezen maar nog geen kans gezien te antwoorden!  :O Ik heb een lekker recept van Lindy Smith, volgens mij ook met gemberpoeder, even zoeken ***

Hmmm, d'r gaat dus geen gember in, maar dta lijkt me eigelijk heel erg lekker erbij :Y Misschien iets om uit te proberen?

Orange Spice Cookies

Groetjes, Adrienne

12

koekjes met Earl Grey of Rooibos thee...jummm :9
Die maak ik zo vaak, ook op het werk (werk in brasserie en we maken elke dag onze eigen koekjes) en sommige gasten komen ze zelfs kopen voor thuis haha!
Of met kokos, hagelslag, citroen-sinasappel-limoenrasp, kaneel, oploskoffie poeder, pfff eigenlijk te veel om op te noemen!!
Wees vooral niet tebang om te experimenteren, bijna alles kan je er eigenlijk wel doorheen doen!  :D

13

gemberpoeder doe ik altijd door mijn speculaasjes. Oh nee, dat is gemberwortel, ik weet niet of dat hetzelfde is. Maar erg lekker, en worden ze net iets pittiger van!

14

Adrienne schreef:

Marianne, sorry, ik had je mailtje al wel gelezen maar nog geen kans gezien te antwoorden!  :O Ik heb een lekker recept van Lindy Smith, volgens mij ook met gemberpoeder, even zoeken ***

Hmmm, d'r gaat dus geen gember in, maar dta lijkt me eigelijk heel erg lekker erbij :Y Misschien iets om uit te proberen?

Orange Spice Cookies

d8 al dat je druk was Adrienne, ik kan ook niet van de mensen verw88 dat wanneer ik het wat rustiger heb zij het autom. het ook hebben...............
lijkt wel weer leuk recept maar roept wel weer vragen op. Zie je topic

15

en ik vond nog een tip wanneer je 5 gr. bakpoeder toevoegt aan je koekjes recept (peggy porschen in dit geval) ze luchtiger worden.
Dus mijn deeg ligt nu te rusten met 5 gr. bakpoeder erdoor. Strax maar es kijken hoe dat afloopt met bakken....... :think: .

16

Oh ja, die heb ik ook een keer gelezen maar nooit uitgeprobeerd: ben benieuwd!

Groetjes, Adrienne

17

- Voor chocoladekoekjes: 50 gram van de bloem vervangen door cacao
- Voor speculaaskoekjes: 50 gram van de bloem vervangen door speculaaskruiden
- voor sinaasappel koekjes: de fijngeraspte schil van 1 sinaasappel toevoegen aan de bloem.
- voor citroenkoekjes: de fijngeraspte schil van 1 citroen of 1 limoen toevoegen aan de bloem.
- Voor kruidige koekjes: 65 gram van de bloem vervangen door 30 gram gemberpoeder en 30 gram kaneel en 5 gram nootmuskaat

18

en piment dan desirée? weet je daar ook iets over? vond ik n.l. nog in de kast...........................