1

Onderwerp: De zak van sinterklaas, maar dan van marsepein...

Dames,

Wellicht dat 1 van jullie het weet, want met proberen zijn we er niet uitgekomen.
Voor een sinterklaastaart willen we wat versiersels maken van marsepein.
En naast piet en pakjes moet 'de zak van' niet ontbreken.
Maar hoe maak je nu een zak van marsepein?

Iemand enig idee of een howto beschikbaar?

Bedankt,

Ivo

2

Re: De zak van sinterklaas, maar dan van marsepein...

Ik zelf zou denk ik een zak maken door van bruine marsepein een cirkel te maken en deze voorzichtig dicht te vouwen met wat plooitjes e.d. en uiteraard zorgen dat het lijkt alsof er nog wat in zit (om een bolletje marsepein heen vouwen zou ook nog een optie zijn  :think: ), touwtje erom Uiteraard ook van marsepein  :P  en klaar. Of het ook echt zo werkt, weet ik niet, ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar dat is wel hoe ik het aan zou pakken  :Y

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

3

Precies wat wij hier ook dachten, maar we hadden zoveel plooien...
Het zag er niet uit vonden we :P

4

De truc: Een langwerpig lapje. Neem een hompje marsepein (of marsmellow of cake) en wikkel daar het lapje om. Dus rondom, niet aan de onderkant :). Dan de bovenkant net onder de rand van de zak een beetje naar elkaar toe duwen alsof je de zak wilt sluiten, maar een beetje ruimte overhouden om de pakjes eruit te kunnen laten steken straks. Dan de rand van de zak wat naar buiten vouwen. op het samengeduwde deel eventueel een touwtje plakken. In de opening een pakje, beertje, bal, en/of ander boetseerseltje stoppen. De onderkant van de zak een beetje onderstoppen.

Is dit duidelijk :think: ?

Kijk maar eens in de themataartenrubriek voor wat voorbeelden, dan snap je vast beter wat ik bedoel :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Ja, ik snap hem helemaal! :)
Vanmiddag eens even uitproberen, maar zonder onderkant scheelt het vanzelf de helft van je rimpels :D

Het antwoord is weer zo lekker simpel, alleen kwamen we er gisteren even niet op  :s

Bedankt!

6

Jozien, krijg je met dat omvouwen dan wel een naad in de zak?

Er staat een supervoorbeeld bij de taarten parade. MirandaB geloof ik, die is echt prachtig.
Maar ook ik vroeg me af hoe je die maakt.

7 Laatst bewerkt door MirandaB (25-11-2010 14:31)

val64 schreef:

krijg je met dat omvouwen dan wel een naad in de zak?

Er staat een supervoorbeeld bij de taarten parade. MirandaB geloof ik, die is echt prachtig. Maar ook ik vroeg me af hoe je die maakt.

Ik had wel een naadje in de zak (aan de achterkant). Deze heb ik weggewerkt met een tooltje waarmee je een stiksel maakt. Bij mijn taart in de parade heb ik geprobeerd uit te leggen hoe ik het heb gedaan. Hopelijk is dat een beetje duidelijk.
En bedankt voor je compliment over mijn taart! :o  :o  :o

8

Je kan als 'vulling' een stuk blanke marsepein nemen en die eerst in model van de zak maken. Dan een rondje maken en de bonk erop zetten. De zak eromheen en van boven bij elkaar halen. Ipv de marsepein kan je natuurlijk ook een stuk cake (in model) erin doen.