1

Onderwerp: zonder rimpels en hobbels met een frosty sheet bekleden

enige tijd geleden heb ik een taart eerst afgesmeerd met botercreme en daarna de frosty sheet eromheen gedaan, dus aan de zijkant.
nu zat de sheet er tijdens het maken straks omheen, maar de andere dag zag ik toch wat hobbels en bobbels.

nu wil ik dit binnenkort weer gaan doen, maar nu bekleed ik de taart eerst met marsepein. iemand nog dé tip om de hobbels en bobbels te voorkomen? nu maak ik de sheet hier en daar vochtig, wellicht met een kwastje over de hele sheet strijken, is dat de tip?
je ziet het al, ik hoor graag jullie tips

2

Re: zonder rimpels en hobbels met een frosty sheet bekleden

ik heb het ook een keer gehad... vreselijk balen maar goed.. Daarna ben ik het als volgt gaan doen, idd gewoon bekleden met marsepein. Daarna de gehele achterkant goed insmeren met water of lijm, dan opplakken en goed aanwrijven. Zit heel strak en laat niet meer los met bobbels.. Succes!

groeten, Bianca
TAART in huis

3

nou ik ga het weer proberen, hopelijk met een mooier resultaat.
bedankt voor je antwoord

4

Je kunt het beste plakken tegen heel strak afgesmeerd oppervlak met bc, of fondant/marsepein. In het laatste geval met een grote kwast die heeeeeel licht vochtig is de sheet vochtig maken (of de ondergrond). Piping gel is nog beter. tylose lijm kan ook, maar dat vind ik zelf niet zo lekker. goed aanwrijven idd.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

glamour nog bedankt voor je aanvulling, wellicht piping gel eens gaan proberen.

6

Als je het direct op de botercreme plakt kan het vocht daarvan in de sheet trekken en die gaat daardoor ook bobbelen..
Het kan ook gebeuren dat als je de taart klaar in de koelkast zet dat de sheet alsnog gaat bobbelen door het vocht.

7

Als je de taart niet eerst wil bekleden kun je de taart ook abrikoteren. Abrikozenjam met water vermengen, aan de kook brengen en door een zeef doen. Dan houdt je een soort gelei over. Dit kun je langs de taart smeren en je sheet tegenaan plakken. Nadeel is dat het je de kans loopt dat het niet zo mooi strak wordt.

groeten Annemieke
Cake It

8

bedankt voor alle tips, ik heb de sheet nu heel secuur heel licht ingesmeerd met water, en inderdaad zat er vanochtend nog prachtig strak omheen.
ik had alleen ook een marsepein bloemetje weer op de sheet geplakt en op dat plekje was de sheet wel iets los gekomen, maar gelijk er weer goed tegen de taart aan geplakt.