1

Onderwerp: Het is al eerder gevraagd, maar...

... heeft echt niemand ooit gehad dat de versiering waarmee je de cupcake heb gedecoreerd slap is geworden na het invriezen?

Ik wil namelijk vandaag eigenlijk alle cc's decoreren, omdat ik donderdagavond geen mooie foto's meer kan maken. Maar ik heb allerlei bloemen die rechtop gedroogd zijn. En ik ben zo bang dat al mijn bloemen slap gaan hangen. Dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Dus is het altijd, bij iedereen, goed gegaan? En oh, ja, ontdooien in de koelkast of gewoon op kamertemperatuur?

Ik hoor heel graag van jullie!

2

Re: Het is al eerder gevraagd, maar...

Ik heb het zelf nog niet gedaan, wel veel info voor opgezocht, omdat ik het van plan was.

Uiteindelijk heb ik de cc's kaal ingevroren en de deco's van te voren gemaakt.
Dus laten ontdooien in de zak en daarna gevuld en de decoratie er opgeplakt.

Maar in jouw geval zou ik de gedroogde bloemen er sowieso niet  gelijk op doen, omdat ze door het vocht toch echt weer slap zullen worden.

Je kan ze wel gewoon gevuld en met het rondje marsepein/fondant invriezen (in een pedaalemmerzak) en dan een paar uurtjes voordat je ze nodig hebt, laten ontdooien bij kamertemperatuur.

En pas als ze helemaal ontdooit zijn, de bloemen er op.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Ik heb het wel een keer gedaan en ik zou het nooit meer doen. Mijn uitgeharde bloemetjes werden inderdaad slap...  :nooo

4

Ik heb daar ook geen goede ervaring mee: ik vries alleen ongedecoreerde cc in :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

oh, ben ik even blij dat ik op save heb gespeeld. Ze staan wel bekleed maar ongedecoreerd in de vriezer...

Ontdooien jullie allemaal op kamertemperatuur?

6

kale cc wel: beklede taarten in de koelkast.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Van een beklede taart weet ik dat hij in de koelkast moet bij het ontdooien, maar de cupcakes die bekleed zijn ook?

8

Iris Zijlstra schreef:

Van een beklede taart weet ik dat hij in de koelkast moet bij het ontdooien, maar de cupcakes die bekleed zijn ook?

Beklede taart in de koelkast, beklede cc's gewoon op kamertemperatuur. Is tot nu toe altijd goed gegaan.  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

oké, mooi dat ik jouw antwoord ook nog even erbij krijg. Ik heb ze net uit de vriezer gehaald.

Bedankt voor de antwoorden en het meedenken allemaal!