1

Onderwerp: Bisqiut mix in keukenmachine??

Ik heb een mooie keukenmachine gehad omdat ik helemaal enthiousiast raakte door de taarten :P  Hij was een paar weken geleden in de aanbieding bij de liddl. Helemaal super en ben er ook super blij mee. Nu wilde ik weer een kapsel gaan maken, maar ik hou zo weinig mix over? Ik moet er 1/2 of 2/3 van de bakvorm mee kunnen vullen (wat vorige keer met de handmixer ook zo was) en nu heb ik een laagje van 2 vingers????
Ik snap het even niet, maar misschien dat er iemand is die het kan verklaren...
Groetjes Marloes

2

Re: Bisqiut mix in keukenmachine??

7 minuten op hoge stand en 2 minuten lage stand werkt bij mij perfect voor mooie hoge taarten!

N-Joy Cakes

3

Ik ben bang dat je zo'n mes onderin hebt. Dan krijg je er dus geen lucht in. Beslag heeft gardes van bovenaf nodig.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

wat ik kan zien , zit er geen mesje in.... Ik heb een grote garde die rondom gaat! :rolleyes:

5

ik heb 'm ook en wil nooit meer zonder; klop je wel met de ballonklopper?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Het kan ook zijn dat de hoeveelheid te weinig is, dan krijg je er ook niet veel lucht in!

Dat is toch een TAART waard!

7

hoi Carien:)
Heb jij ook de keukenmachine van de liddl??
Ik heb even gekeken, maar ik heb de roergarde gebruikt. Je hebt ook de slaggarde, bedoel je die??
Ik ben erg benieuwd, want zou super zijn als ik dat apparaat mooi kan gebruiken voor het maken van de kapsels;)
In ieder geval bedankt allemaal voor het reageren...
Groetjes Marloes

8

marloes1984 schreef:

hoi Carien:)
Heb jij ook de keukenmachine van de liddl??
Ik heb even gekeken, maar ik heb de roergarde gebruikt. Je hebt ook de slaggarde, bedoel je die??
Ik ben erg benieuwd, want zou super zijn als ik dat apparaat mooi kan gebruiken voor het maken van de kapsels;)
In ieder geval bedankt allemaal voor het reageren...
Groetjes Marloes

:Y ik heb inderdaad ook de lidl'kitchenaid'.
Met ballongarde bedoel ik de dikste/bolste garde. Het beslag wordt bijna-wit piekerig, als stijfgeslagen eiwit zeg maar.

9

als ik mijn bakvorm  vul, dan is hij ook nog niet half gevuld en toch heb ik een volle vorm als de taart uitgerezen is. zal vast wel goedkomen dus!

Groetjes, Dorothea.

10

Ga het morgen nog een keer proberen denk :( Toen ik met de handmixer het beslag mixte was mijn bakvorm tot de helft gevuld. Nu dus echt klein laagje :s
Carien: welk beslag gebruik je? maak je het zelf? Ik heb namelijk wel kant en klaar (eieren en water toevoegen) van het shoppie :think: misschien dat het daaraan kan liggen. Ik heb namelijk wel de zelfde garde gebruikt op hoogste stand en daarna nog 2 minuutjes laagste! :rolleyes:
Groetjes

11

Ja, ik heb ook de mix gebruikt (bij zelf mengen bleef de biscuit halverwege de oventijd in elkaar storten, zeer frustrerend! :s  :nooo ).
Ik mix 10 min hoogste en 2 min laagste stand.
Eieren op kamertemperatuur en ik doe lauw/warm water.
Succes :thumb:

12

hai carien
Nou eindelijk weer eens geprobeerd in de machine, maar dankzij je uitleg en warm water, is het gelukt! Helemaal top.
Bedankt,
Groetjes :)