1

Onderwerp: zak van zwarte piet

ik ben aan het twijfelen hoe ik de zak van zwarte piet ga maken

mogelijk 1

lap fondant uitrollen en de taart er op zetten en dan van onder naar boven bekleden en dus ook een mooie bovenkant hebt waar het lijkt of dat ie dicht geknoopt is en  nog pakjes op kunnen

mogelijkheid 2

de taart normaal bekelden en dan een een worstje er boven op leggen daar nog een stukje fondnat op zo dat het lijkt of dat ie dicht geknoopt  is (de vind ik minder mooi)

maar als er fondat onder de taart zit gaat dat wel of is dit echt niet handig

snappen jullie het nog of heb ik echt chinees geschreven

2

Re: zak van zwarte piet

Heel Nederlands hoor, als je t mij vraagt ;)

Maarre, ik sta voor dezelfde keuze en ga voor optie 1....
Nog geen idee hoe dat uit gaat pakken, maargoed, we gaan gewoon ons best doen en smaken zal ie sowiezo wel ;)
succes!

Ik ga zelf ook een zak van Zwarte Piet maken en had bedacht om dan de vorm van de barbie rok te gebruiken en die vullen en afsmeren. Daarna de zak op z'n kop te zetten zodat het smalste gedeelte onder komt en dan de lap marsepein er zo overheen te leggen. De kant die nu onderligt word de bovenkant dus die dan te rimpelen als zak. Dan het hele gedoe voorzichtig om te draaien en de binnenkant van de zak af te werken met een rondje marsepein. strik erom, kado's erin en klaar is klara, dacht ik zo. Of zie ik iets over het hoofd. Anders tips en trucks welkom!

groeten Inge

4

Heb er net vanmiddag twee gemaakt en staan nu in de vriezer.
De eerst volgens de how to die hier ergens staat, viel dus vies tegen.

De tweede heb ik op mijn eigen manier gedaan.nl eerst normaal bekleden , daarna een grote brede reep gemaakt  netjes de randen gesneden en die bovenop er op draperen onderkantje aan de binnenkant. Daarna een kabel van fondant er in stukken om heen ( aanhechting kun je hier en daar verstoppen onder het fondant of marsepein.

Deze manier ging perfect , ik hoop dat je er iets aan hebt

Taart groetjes Ellen