1

Onderwerp: Cappuccino Botercreme

Hallo,

Het leek me lekker om op mijn cupcakes een toef cappuccino bc te doen, maar..
Hoe zou ik dat kunnen doen? Ik vond een recept waarbij je melk of water aan de bc moet toevoegen, maar wordt de bc dan niet te slap?
Zou ik niet gewoon 1:1 botercreme kunnen maken en een deel van de suiker kunnen vervangen door oplos-cappucinopoeder?

Ik hoop dat iemand een idee heeft!
Groetjes Kelly

2

Re: Cappuccino Botercreme

1:1 is niet te eten als toef! Je kan beter dat andere recept gebruiken en dan idd oploskoffie toevoegen. (Hoef je niks anders voor weg te laten hoor)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Hmmm okee..
Ik zag in de faq ook slagroom met klopfix staan, denk je dat dat lukt?
en dan eerst de slagroom/cappu mengen en dan stijfkloppen?

4

Tja misschien heel eigenwijs, maar hier een keer capuccinocreme gemaakt van 1:1 bcr. Heel erg lekker..... Gebruik 1 deel roomboter, 1 deel bleu band en 2 delen poedersuiker. En daar dan een zakje capucinnopoeder opgelost in een klein beetje warm water en dat alles flink lang door elkaar mengen tot een luchtig geheel. Door de eters hier als heel erg goed gekeurd gemerkt!

Enjoy!

Ik zou het niet met 1:1 maken maar met meringue botercreme

Life is what you bake it.

6

Mirjam5 schreef:

1:1 is niet te eten als toef! Je kan beter dat andere recept gebruiken en dan idd oploskoffie toevoegen. (Hoef je niks anders voor weg te laten hoor)

dat is gewoon een kwestie van smaak hoor. Je kan ook een kopje sterke senseo erdoor doen en als het te nat wordt wat extra poedersuiker erbij doen

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

7

Ik heb laatst ook cappuccino botercreme gemaakt....! En lekker...!!!

Ik heb een reep cappuccino chocolade van Verkade gekocht. Laten smelten, laten afkoelen en door de botercreme mixen!

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

8

maris18+ schreef:

dat is gewoon een kwestie van smaak hoor.

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik vul bv sowieso niet met botercreme, ook niet van de mix. Veel te vet!! Maar veel mensen vinden het juist helemaal lekker!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

Ik heb de cappuccinosmaak van patides.. errug lekker.

Groetjes Eline

10

Taartenmarie schreef:

Ik zou het niet met 1:1 maken maar met meringue botercreme

:Y  :thumb: