1

Onderwerp: botercream om marsepijn te laten plakken

hallo Allemaal

ik lees op de site verschillende soorte recepten om botercream te maken.  :think:
Ik vraag me af welke ik het beste kan nemen als ik het wil gebruiken om mijn taart mee af te smeren en het marsepijn er op te plakken.

dank jullie wel

liefs hanneke

Re: botercream om marsepijn te laten plakken

dat zijn deze
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … Decoreren/

(recepten-bekleden decoreren)

Succes  :Y

3

Ik gebruik altijd banketbakkersroom als vulling...
Dan maak ik altijd lekker ruim aan, de rest verwerk ik met boter erbij tot een lekkere botercreme. Eventueel nog een schepje poedersuiker erbij.
Voor marsepein werkt dit prima!

4

ivo schreef:

Dan maak ik altijd lekker ruim aan, de rest verwerk ik met boter erbij tot een lekkere botercreme. Eventueel nog een schepje poedersuiker erbij.

In banketbakkersroom zit water en marsepein en water zijn geen vriendjes. Om helemaal zeker te zijn zou ik liever botercrème 1:1 gebruiken, dan heb je nooit last van smeltende marsepein of gaten.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

muffin cuffin buffin schreef:

dat zijn deze
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … Decoreren/

(recepten-bekleden decoreren)

Succes  :Y

in botercreme extra zit banketbakkersroom, en daar kun je niet mee af smeren  :nooo

en je vraag gaat in principe om het plakken van marsepein aan je taart , dus [move]--> bekleden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Boska schreef:
ivo schreef:

In banketbakkersroom zit water en marsepein en water zijn geen vriendjes. Om helemaal zeker te zijn zou ik liever botercrème 1:1 gebruiken, dan heb je nooit last van smeltende marsepein of gaten.

Dus als ik het goed begrijp bv 100 gram boter en 100 gram poedersuiker en verder niks?

7

Dank jullie wel allemaal :lol:

we gaan het zondag eens allemaal uit proberen.
:P

groetjes hanneke

Hanneke p schreef:

Dus als ik het goed begrijp bv 100 gram boter en 100 gram poedersuiker en verder niks?

je kunt nog een smaakje van het een of ander erbij doen, bijv cacaopoeder, of een schep lemoncurd, of een paar drupjes extract van iets...

groetjes Tirza     

9

Zelf met de room nooit echt moeite gehad, al weet ik dat het fondant doet smelten.
Maar misschien is het wel de reden dat de marsepein op dag 2 soms wat gerimpeld is...

Volgende keer ook een 1:1 proberen dan.

10

ivo schreef:

Maar misschien is het wel de reden dat de marsepein op dag 2 soms wat gerimpeld is...

ja dat is de reden :Y

groetjes Tirza