1

Onderwerp: wie doet dit vaak?

Hoi,

Wat ik me afvroeg....ik ben nu een taart aan het maken, staat in de oven....maar straks moet ik er nog 1 achteraan bakken.

Hoe doe je dat dan met het beslag...want nu wacht ik tot de een klaar is, dan ga ik de eieren klutsen en bloem erbij en dan pas weer in de oven.....ben je weer een half uur verder.

Hoe lang kan je het beslag laten staan voordat het de oven in gaat? In het recept staat meteen in de oven, dus dat doe ik dan maar. Kan het ook even wachten.....dan in de vorm en in de oven?

Groetjes Christa!

2

Re: wie doet dit vaak?

Het kan ook een bakbeurt wachten, zonder problemen. Wat je ook kan doen is 10 minuten voor het eerste kapsel klaar is, de mixer aan zetten. Of als je oven af moet koelen (indien je met oplopende temperatuur bakt), zet je de mixer aan als je eerste kapsel de oven uit komt zodat de oven de tijd heeft af om te koelen. De ingrediënten gooi ik er al in zodra de mix van het eerste kapsel eruit is.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

oke, nu moest ik dan wachten op de vorm, moest 2 dezelfde hebben. Maar anders dacht ik: kan toch meteen hup, beslag in de vorm....en weer nieuw beslag maken voor de volgende taart.

Nu was ik klaar met het 1e biscuit en deed pas mixen toen de 1e taart uit de oven was. Maar het kan ook eerder dus.

Groetjes Christa!

Ja hoor dat kan makkelijk ik mix ook wel eens voor 3 taarten tegelijk en dat gaat ook goed.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

o maar je kunt niet je beslag in een hete bakpan doen hoor  :nooo  dat koekt gelijk aan :Y en wordt dus niet erg hoog **spreekt uit ervaring** je bakpan moet echt afgekoeld zijn

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

oh....gelukkig is het gelukt!!!!! hij was niet aangekoekt.....

Groetjes Christa!

7

Hete bakvorm misschien even onder de koude kraan houden?

8

Sowieso toch onder de kraan, want je moet het toch ook eerst afwassen voordat je opnieuw begint  :think:  :) , dus dan is het vanzelf ook weer afgekoeld ;)

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

9

Claudia Mv 2 schreef:

Ja hoor dat kan makkelijk ik mix ook wel eens voor 3 taarten tegelijk en dat gaat ook goed.

Kan je misschien vertellen wat ik dan fout doe?
Heb laatst een stapeltaartje gemaakt. Keurig de tabellen van hier gebruikt. Moest voor de een 2 en de ander 4 eieren hebben.
De een werd keurig zoals hij altijd word. Maar de ander was veel te laag. En moest ik opnieuw doen. En toen werd hij wel gewoon als anders.
Ik snap er zelf dus niks van. En heb het al een keer eerder gehad.

Groetjes Jesni

10

@Jesni: Misschien heb je dan meer mix in de ene bakpan gedaan dan bij de ander ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

11

Astrid73 schreef:

@Jesni: Misschien heb je dan meer mix in de ene bakpan gedaan dan bij de ander ?

Nee, want die werd keurig zoals hij altijd word. Zelf dacht ik dat het kwam omdat het beslag zeg maar een poosje heeft gestaan voor het de oven ik kon.

Groetjes Jesni