1

Onderwerp: help, er druipen druppels langs de taart!!!

mijn zoon vroeg wanneer hij nu weer eens een keertje taart kreeg, en dan het liefst met kersen....
nou, dat kan geregeld worden. ff snel een chocolade biscuit gebakkn vanmiddag. hexagon en die ook gesneden (kijken wat dat voor effect had ;)) gevuld met vanillemeringue creme (kijken hoe dat smaakt in een taart. want zo gewoon vond ik het niet zo lekker,ik heb altijd 1:1) en kersenvlaaivulling. ff een nieuw motiefje uitgeprobeerd met druipers ;)  maar het gaf niet het effect wat ik wilde hebben.... in het echie nog wel iets beter zichtbaar dan op de foto gelukkig. maar toch een tegenvaller. maar ook mijn mindere taartjes onthoud ik jullie niet :lol: is wel zo eerlijk toch?
http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1290614426.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: help, er druipen druppels langs de taart!!!

druipers, die moeten toch groen zijn volgens Ottolien :lol:
Verder prima toch

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

3

Op zich vind ik dat druipreliëf wel grappig. Maar doordat je de zijkant ingesneden hebt (of hoe moet ik dat zeggen), komt het effect naar mijn mening niet helemaal tot zijn recht. En ik mis een toppertje o.i.d. Maar wel leuk, dat je altijd op zoek bent naar nieuwe technieken en effecten. Daarin herken je de gepassioneerde taartenbakster :thumb: .

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Deed mij direct aan een bioscoop denken... bovenop een topper met ouderwets film... of "Breakfast at Tiffany" in ouderwetse krulletters en je hebt de illusie compleet.

(zal wel mijn verknipte geest zijn, maar goed t'is zoals 't is)

Met zoete groet! Akire

5

Mindere taartjes noemt ze dat... Hij is mooooooi!!!!!

Groetjes van Natascha!

6

Nou ja! Dat je deze afschuwelijke taart durft laten zien :s  :nooo      :lol:

Vicarth schreef:

Mindere taartjes noemt ze dat... Hij is mooooooi!!!!!

en dat izzie :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Ik vind toch ook je mindere taartjes leuk hoor....toch weer nieuwe ideetjes op deze manier :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

8

ik vind hem super leuk..... en hoe vond je de meringue.... probeer hem eens met de patidess smaak slagroom..die is zo lekker in de meringue

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

hij is leuk!!! leuk motiefje! waar heb je nou weer al die nieuwe motiefjes vandaan bren??  O-)

conny4u schreef:

probeer hem eens met de patidess smaak slagroom..die is zo lekker in de meringue

he goed idee! die heb ik ook nog staan!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

die motiefjes komen bij pipoos vandaan, een soort cuttlebug, maar dan ander merk.
en die meringue, getver, vind het nog steeds te zalvig en te boterig smaken.... ik had de 1 2 3 verhouding gedaan. misschien toch eens 1 2 2  proberen? normaal maak ik dus gewoon 1:1  en dat heeft dan een beetje een korrelige struktuur maar is wel zacht en romig na 10 minuten mixen, maar super van smaak.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

11

Mennn als dit je mindere taartje is, dan word ik spontaan onzeker haha.. Prachtig prachtig prachtig!!!!!!!!!!!!
Wat bedoel je met 1:1 meringue botercreme? Of vul je echt met 1:1 botercreme? (evenveel poedersuiker als boter?) Want ik dacht dat dat alleen voor afsmeren was. Ben beetje nieuwschierig als dat mag  :+ hihi

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

12

maris18+ schreef:

druipers, die moeten toch groen zijn volgens Ottolien :lol:
Verder prima toch

:Y  :Y  :Y
En druipers mogen toch niet van de juf :lol:  :lol:  :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

13 Laatst bewerkt door kwebbeltje (25-11-2010 07:36)

Almie schreef:

Mennn als dit je mindere taartje is, dan word ik spontaan onzeker haha.. Prachtig prachtig prachtig!!!!!!!!!!!!
Wat bedoel je met 1:1 meringue botercreme? Of vul je echt met 1:1 botercreme? (evenveel poedersuiker als boter?) Want ik dacht dat dat alleen voor afsmeren was. Ben beetje nieuwschierig als dat mag  :+ hihi

ja hoor, ik vul vaak gewoon met 1 :1 klein scheutje smaak erbij meestal vanille. zelfs mijn workshoppers die vaak met andere bc werken vinden dit veelal ook veel lekkerder dan de mix... maar het schijnt dat mijn bc toch vaak zachter en luchtiger is dan dat zij hem kennen, daar zijn ze vaak verbaasd over.... dus wat ik anders doe dan zij? ik heb echt geen idee....wel 10 mixen he ;)