Re: Siliconen mal zelf maken?
Ik heb 200ml gebruikt (100ml component A en 100ml component B), voor de Boedha's. Ik kan er dan 5 van maken in dezelfde maat bakje. De boedha's zijn ongeveer 4cm hoog.
Van huis uit Koopmans.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Siliconen mal zelf maken?
Ik heb 200ml gebruikt (100ml component A en 100ml component B), voor de Boedha's. Ik kan er dan 5 van maken in dezelfde maat bakje. De boedha's zijn ongeveer 4cm hoog.
Ik ben verliefd op je Boeddha's
@G.I. Jane
Erg mooi gelukt die Boedahs heb je misschien foto's van de geverfde/gekleurde Boedahs?
iemand uit de regio nijmegen/wijchen/oss die wil bestellen? Per 2x is het indd goedkoper en ik wil het ook wel eens proberen!
@eyecandy: ik heb ze wel geel gekleurd gemaakt en gedust met goud, maar nog niet rood geschilderd. Kan je me nog een tip geven over dat Mini malletje? Heb je de wielkasten helemaal met boter ingesmeerd? En de onderkant later weggesneden wat er teveel ondergelopen was?
Bij de mini heb ik alle kiertjes en de wielkast dichtgestreken met boter. Het autootje met de wielen op de grond in het bakje gezet, vervolgens de siliconen gegoten.
Na uitharden zie je alleen 4 zwarte puntjes van de banden, tussen die vier punten met een mesje een vierkant uitgesneden en klaar was de mal.
Dus eigenlijk precies wat je al aangaf
Super zeg!!
Ik wil ook wel bestellen!! Dit zocht ik laatst voor microfoon op taart..
Iemand in omgeving Alkmaar met wie ik kan delen...
Super zeg!!
Iemand in omgeving Alkmaar met wie ik kan delen...
Ik heb een computermuis gemaakt met deze siliconen, is een beetje hetzelfde idee met de draad enz.. Ik heb de mal nog steeds en maak er regelmatig kleine cakejes in
Ik kan je wel de tip geven om de draad in de mal achterwegen te laten. Deze is veel te dun voor de cake...Uhm tenzij je er geen cake in bakt natuurlijk. Het resultaat is in ieder geval Top!
Cake-aholic schreef:Super zeg!!
Iemand in omgeving Alkmaar met wie ik kan delen...Ik heb een computermuis gemaakt met deze siliconen, is een beetje hetzelfde idee met de draad enz.. Ik heb de mal nog steeds en maak er regelmatig kleine cakejes in
Ik kan je wel de tip geven om de draad in de mal achterwegen te laten. Deze is veel te dun voor de cake...Uhm tenzij je er geen cake in bakt natuurlijk. Het resultaat is in ieder geval Top!
\Oke bedankt voor tip alvast
Hierbij mijn siliconenmal van de Cars auto Mac Queen:
@G.I.Jane veel mooier dan de gipsmal!
Ik wil het ook nog steeds bestellen maar niemand bij mij in de buurt
@G.I.Jane Wauw echt mooi gemaakt en goed gelukt zo lijkt zo uit de film weggereden te zijn.
Nu snap ik ook de vraag over hoe de mini gemaakt is
En wat vond Stijn ervan?
Helemaal geweldig! Ik heb het malletje eigenlijk gemaakt voor een andere verjaardagstaart, maar zo kwam Mac Queen mooi van pas.
@ Cake-Aholic: Ik ben wel geïnteresseerd! Ik kom uit Alkmaar. Dan kunnen we de verzendkosten delen.
Hallo,
Wat een interessant onderwerp!
Ik wil het ook heel graag betsellen.
Klopt het dat het is:
bij de winkel; Creative Wholesale
en dat het heet Elasticlay, moldmaker
dus precies de link uit bericht 16?
Item code EO8
Alvast bedankt
@ Cake-Aholic: Ik ben wel geïnteresseerd! Ik kom uit Alkmaar. Dan kunnen we de verzendkosten delen.
oh dat zou mooi zijn!
Even checken waar we nu op uit komen dan!
Dan even mailen..?
@Rianne74
Ik heb dat spul ook wel eens gezien. Op zich wel makkelijk maar het leek mij een beetje te veel op boetseerklei of zo. Ik vraag me af of je daarmee wel die leuke details kan maken of misschien iets kapot duwt.
Daarbij heb ik geen flauw idee hoe het werkt om iets in Amerika te bestellen.
Ik houd het voor nu gewoon lekker bij siliconen culinair wat zicht voor mij bewezen heeft als zijnde goed
Hallo,
Dan heb ik de vorige berichten toch niet goed doorgelezen denk ik.
Ik wil graag "dat spul" bestellen waar je zelf siliconen mallen mee kunt maken. (gieten)
Ik lees vam alles over samen bestellen, ik dacht uit Amerika.
Zo niet, waar kan ik het dan bestellen en hoe.
Groeten van Rianne
Hi Rianne,
In de webwinkel van Siliconesandmore.com. Ik heb al 3 setjes versleten. Bestellen en de volgende dag in huis
Je moet wel de siliconen Culinair hebben, de andere zijn volgens mij niet geschikt voor voedselmallen.
groeten,
Sanne
Hoi Sanne,
Yes, dank je.
Door al die berichten wist ik even niet meer wat ik nou moest bestellen.
Ik heb net meteen twee setjes besteld en wacht in spanning af.....
Groeten van
Rianne
Nog iemand leuke creaties gemaakt? Ben nieuwsgierig naar meer
Nog niet, even geen inspiratie.
? Geen inspiratie? En dat op de meest inspiratievolle maanden van het jaar?
Ik was aan het denken om zelf chocolade letters te maken. Net een beetje anders dan in de winkel. Uiteraard ook chocolade geld en sigaren... een beetje ouderwets maar wel zo leuk om zelf te doen. Kijken of ik sigaretten kan maken met een knoop erin, want ik ben net gestopt met roken!
Wel een goed idee, chocolade -letters en geld!
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Siliconen mal zelf maken?