Onderwerp: afsmeren, bekleden en hoe de zijkanten?

Hoi,

ik wil ook leuke taarten gaan maken. Maar heb een paar vraagjes.

Ik lees dat veel met botercreme afsmeren, hoe dik moet dat erop? En hoe doe je dat, je smeert dat erop en dan kan er onmiddellijk de suikerglazuurfondon op of niet?

En hoe doe je de bekleding erop, als je de bovenkant doet valt het over de zijden, maar dan kom je toch opeens dubbel op de zijkant of hoe?

Rn als de de taart heb bekleed en je wil er nog een tekening opdoen, plakt glazuur op glazuur van alleen?

bedankt alvast

2

Re: afsmeren, bekleden en hoe de zijkanten?

In het linkermenu bij  "FAQ" staat een uitgebreide uitleg over het bakken vullen en bekleden, decoreren enz.  Wellicht dat je daar wat antwoorden vind ;)

alvast succes met bakken :thumb:

3

Hey welkom, ik denk dat je hier een hoop kunt vinden met de zoekfunctie, en mischien een basisworkshop volgen dan word het veel duidelijker allemaal.

Ik smeer ook af met botercreme en smeer het niet te dik mischien 1/2 cm { of iets minder}
Daarna zet ik heb even in de koelkast 15/30 min en dan maak ik hem mooi glad met een mes.

Vervolgens de fondant uitrollen en erover leggen { vraagt enige handigheid vandaar mischien een workshop } en die strijk/wrijf je mooi glad { workshop}

Daarna kun je hem versieren met fondant of een puzzelplaatje
effe zoeken op puzzelplaatje

veel suc6 en wel laten kijken hoor :lol:

Lieve groetjes van Nicole

4

Wat ik ook erg handig vond is om (instructie) filmpjes op you tube te bekijken, zoek eens op taartbekleden.

Veel succes!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!