1

Onderwerp: Luchtige vanille botercreme voor op cupcakes

Hullo!

Laatst heb ik cupcakes gemaakt en merengue botercreme gemaakt. Die waarbij je dus je ei moet opwarmen au bain marie.

Goed, recept gemaakt, spul (met enorm veel moeite  :rolleyes:  ) op de cupcakes gekregen en opgegeten.

Maar de room was zwaar. Viel zwaar op de maag, niet alleen bij mij, maar ook bij anderen. Sommigen vinden dat lekker, maar zeker voor iets als na het gerecht toch niet zo geschikt.

Daarna hebben we cupcakes gehaald bij Lilly's cupcakes, en die room erbovenop was veel luchtiger. Zal ook niet met boter gemaakt zijn, maar toch mijn vraag, hoe krijg ik een lichtere, luchtigere botercreme of andere creme waar je een toef mee kunt spuiten die lekker is voor op een cupcake?

Ik maak sites. Cakes alleen voor de lol.

Re: Luchtige vanille botercreme voor op cupcakes

Welke verhoudingen heb je gebruikt? De 1:2:3 vond ik ook te boterig. De 1:2:2 is veel lekkerder :)

Groetjes Karine

3

1:2:2 geloof ik wel. Gewoon een pakje boter van 250 gram gekocht en erin gegooid.  :Y

4 Laatst bewerkt door Kaatjekikker (23-11-2010 14:28)

Ok, dan heb je dus 125 gr eiwit, 250 gr suiker en 250 gr boter gebruikt?

Groetjes Karine

5

Ja, en gewoon het recept gevolgd, maar iedereen vond hemm zo zwaar vallen. Kan ik wel inkomen ook, maar. Ja, wat dán :')

6

ik gebruik altijd bc van bc mix webshop voor een toefje boven op cupcakes. Lekker luchtig.

Zie www.irenes-suikercreaties.nl voor zelf taarten en cupcakes maken in een workshop van Irene's SuikerCreaties in Eindhoven.

7

Ik heb vandaag ook MBC gemaakt omdat ik hier op het forum lees dat dat veel lekkerder is dan gewone BC. Maar ik vind het ook veel te zwaar  :/  Doe mij maar gewone BC. Ik maak met de mix van Funcakes.

8

Irene en Jacq, ik wil volgende week wat maken en heb geen geld, dus dat is helaas geen optie.  :o

Ik ben ook niet creatief met bakdingen. Ik ben meer van het receptje, dus weet echt geen oplossing..