1

Onderwerp: Kleuren fondant, hoe felle kleuren

Wie heeft er nog tips voor het mooi kleuren van fondant???

Ik krijg de kleuren niet zo mooi helder en fel als met het kleuren van marsepein. Meer kleurstof bij de fondant doen om niet een soort pastelachtige kleuren te krijgen resultaart altijd een veel te kleffe fondant. Is er iets waardoor fondant wel een mooie diepe felle kleur krijgt?

Ik ga voor de psz een dummietaart maken. Qua kleuren zou ik het liefst marsepein gebruiken, maar voor de houdbaarheid, het uitharden en de houdbaarheid gebruik ik het liefst fondant, maar de kleuren???

Wie kan helpen???

Alvast bedankt

Re: Kleuren fondant, hoe felle kleuren

wat voor kleurstoffen gebruik je nu?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik gebruik de kleurstoffen van wilton. Zou het daar aan liggen??

4

als het klef wordt, doe ik er altijd wat crisco bij door, helpt wel (maar niet oneindig natuurlijk).
Ligt misschien ook aan het merk fondant(?)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Met de electric kleuren van Americolor kun je hele felle kleuren krijgen. Sugarflair is ook erg goed. Persoonlijk vind ik Wilton voor fondant ook het minst mooi, behalve de donkerroze, die wordt wel weer echt roze.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Dus dan zou het toch aan de kleurstof liggen. Voor marsepein werkt de wilton wel prima, maar voor fondant moet ik toch op zoek naar een ande merk begrijp ik.

7

Zo wil ik het ook weer niet stellen...maar als je echt voor hele felle kleuren wilt gaan (met fondant) dan zou ik adviseren een ander kleurstof te nemen of (nog makkelijker) voorgekleurd!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

edith bedoelde volgens mij dat ze het niet dieper krijgt dan pastel.
En dat moet met wilton prima lukken, alleen dan dus meer kleurstof erin doen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

voor een dummy zou ik geen americolors gebruiken. die kleuren zijn super maar vervagen heel snel...

liefs marieke

10

Dus toch gewoon wilton, maar dan meer kleurstof gebruiken?? Allen dan gaat het weer zo plakken? Lastig hoor. Ik bedoelde inderdaad diepere kleuren.

11

Ik werk alleen met Wilton en Sugarflair en als je voldoende kleurstof gebruikt zijn de kleuren pink, rose, skyblue, royal blue, leaf green ect. van wilton prima felle kleuren hoor, ook met fondant. Ja, er moet wel wat meer in dan bij marsepein, maar het wordt fel genoeg. Beetje poedersuiker erbij als het erg gaat plakken helpt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag