1

Onderwerp: Help!

Hallo allemaal!
Ik heb net voor het eerst een biscuittaart in een ronde rvs vorm gemaakt maar ik krijg hem er niet uit! Heb hem ingevet en met bloem bestuift maar hij wil er niet uit. Iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt!
Groetjes Maudy

Een magere kok is niet te vertrouwen ...

Re: Help!

Sorry maar ik vet alleen mijn vorm in met boter/of bakspray en doe ik royaal  :Y ,maar gebruik geen bloem  :nooo .
Misschien is dat de oorzaak dat hij niet loskomt  :think:.
Je kan proberen er met een mes via de rand tussen te komen,en dat er zo beweging in komt???
Sucses met het loskomen van je biscuit  :thumb:

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

3

Ik gebruik ook altijd alleen bakspray.
Lekker makkelijk... gebruik ook best veel.

Ik gebruik geen bloem, maar goed daar heb je nu niets aan...
Hard er op slaan? Schudden? Maar dat heb je ook vast al geprobeerd.
Een plastic flexibele snijmat ertussen doen?

Succes in elk geval.

Ik ben een beginner... Maar als je het leuk vindt...www.nancyvanrijswijk.nl

4

Goed slaan tegen de randen?

Met bloem doe ik ook altijd hoor en gaat altijd prima. Als ik em uit de oven haal, zie je dat de randen al los zijn van de zijkanten.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

5

Met bloem bestuiven na het invetten is normaal gesproken wel genoeg. Is hij uit de vorm gerezen, misschien zit hij een klein beetje vast aan de bovenrand van de bakvorm? Niet met een mes ertussen hoor! Dan krijg je krassen in je bakvorm en dat is zonde! Als het echt niet lukt, probeer dan met een oud pasje (bankpasje o.i.d. goed schoongemaakt natuurlijk) langs de randen te schuiven. Als hij aan de onderkant vastzit, wordt het lastig, dan zul je waarschijnlijk opnieuw moeten beginnen. Een tipje; leg een stukje bakpapier op maat geknipt in de onderkant van je bakpan. Dus eerst invetten, dan bakpapier, dan dat weer invetten, en dan je biscuit beslag erin. Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6 Laatst bewerkt door Maudy (22-11-2010 17:19)

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik heb alles gedaan; schudden, erop slaan, noem maar op ... Geen beweging! De taart was niet boven de vorm gerezen. Dus ik ben opnieuw begonnen, ditmaal zonder bloem in de vorm dus ik ben benieuwd hoe hij er straks uitkomt ... Jullie horen het nog!
Groetjes Maudy

Een magere kok is niet te vertrouwen ...

7

Anders nog met een saté-prikker langs de rand proberen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

8

Ik heb nog maar 1 keer een taartje gemaakt, maar op de bodem een gepaste cirkel van bakpapier gelegd, en de zijkanten ingesmeerd met boter. Hij kwam er ook niet meteen uit, maar de zijkanten even losgemaakt met een spateltje en dan kwam hij eruit!
succes, ben benieuwd of het is gelukt!