1

Onderwerp: Wie kan een beginner helpen met een paar vraagjes?

Daar komen ze hoor:

Hoe krijg je een mooie parel ketting zonder dat je alle bolletjes zelf moet draaien? Ik gebruik al een kunstof malletje, die ik zeg maar dubbel kan vouwen, maar het lukt toch niet zo mooi als ik hier regelmatig zie.

Hoe maak ik een geboetseerde babytje? Die zijn zooo schattig, is daar een formpje voor?

Ik zie hier bij jullie taarten weleens een print/motief als bekleding, bijvoorbeeld een rood ruitje of burberry. Kan je ze ergens kant-en-klaar kopen of printen met speciale printer?

Hoe maak je marsepein goud of zilver? (gaat mij meer om kleine details) Met poeder en alcool of beter een spray? Ik heb zelf een potje met vloeibaar gouden verf, maar het wil niet echt :s

Heb je antwoord of tip voor een of alle vraagjes dan hoor ik het heel graag en alvast heel erg bedankt!
Zoete groetjes, Ania

Zoete groetjes, Ania
www.TaartjesBakker.nl

2 Laatst bewerkt door Reini (22-11-2010 15:24)

Re: Wie kan een beginner helpen met een paar vraagjes?

parelketting: first impressions perfect pearls..siliconen mould dus :-)
baby'tje: ook een vormpje
print-motief: met een food printer gedrukt
goud/silver: met de metaalverf of poeder. Ik heb ook goudverf én poeder, het lukt, met wat oefenen, best wel  ;)

vormpjes zijn verkrijgbaar in de hebshop op deze site
de food printer, dacht dat dat er eentje van HP was met speciale voedselinktpatronen (ook op forum te vinden)

ik denk dat ik de foodprinter op mijn verlanglijstje ga zetten, ik heb die toch ook al 'gemist'  :D

3

hoi voor de parelketting gebruiken ze hier de parelmould, das weer net wat anders dan wat jij hebt. een flexibele siliconen mal.

De baby is ook een mould

De rpintjes zou je zelf kunnen printen maar dan meot je een nieuwe printer aanschaffen met speciale eetbare inkt.
Je kan beter een oproepje plaatsen hier in vraag en aanbod, met de vraag opf iemand kan rpinten voor je,

marsepein goud of Zilver maken doe je door voor zilver het stukje eerst grijs te maken en dan te dusten/schilderen met zilver. Voor goud het stukje eerst gelig te maken en dan dusten/schilderen met goud.

4

Ja dat klinkt zo logisch eerst grijs of gelig maken  :o  dat deed ik dus niet... 
En op mijn verlanglijstje komen een paar leuke moulds denk ik  :) 
Bedankt!

Zoete groetjes, Ania
www.TaartjesBakker.nl

5 Laatst bewerkt door Reini (22-11-2010 17:49)

als je kijkt op de pics op de website bij goudpoeder bv, zie je dat de fondant al geel is  :)

het spaart je natuurlijk ook een hoop poeder want fondant is goedkoper dan goudpoeder (of zilverpoeder)  :Y

idd, geweldig idee van je...moulds op mijn lijstje bijzetten.