1

Onderwerp: Weinig tijd, wanneer wat doen...

Hallo daar!

Een collega heeft me gevraagd een taart voor hem te maken, echter ik zit een beetje in tijdgebrek.

Hij heeft de taart vrijdag nodig en ik heb alleen nog maar vanavond, woensdag en donderdag avond. Overdag zit ik op kantoor.
Wanneer zal ik de taart bakken, ik ben namelijk bang dat hij uitdroogt als ik het vanavond al doe..

Ik dacht aan
maandag avond - taart bakken (buiten de koeling bewaren)
woensdag avond - taart vullen en eerste keer afsmeren (in de koelkast bewaren)
donderdag avond - taart tweede keer afsmeren en bekleden.

Kan dit of wordt de taart dan droog?

Alvast bedankt voor alle reacties!

Er is altijd tijd voor taart ...

2 Laatst bewerkt door angelavanderploeg (22-11-2010 13:15)

Re: Weinig tijd, wanneer wat doen...

Ik zou dat niet doen...
Ik bak eigenlijk niet eerder dan 24uur vooruit...
Misschien kun je de woensdag avond al de  vullingen, botercreme, marsepein/fondant en decoraties voorbereiden.
Donderdag bakken en decoreren en evt vrijdag nog de laatste dingen als je dan nog wat tijd hebt?

Ohw wacht...je neemt hem vrijdagochtend mee naar je werk?
Je kunt ook vanavond en morgen avond decoraties maken en marsepein/fondant kleuren...
Woensdag avond bakken en vullingen maken en donderdag avond de taart afmaken...
Succes!

3

Ik doe meestal na het bakken de taart in de vriezer. Dus dan zou je vanavond kunnen bakken en dan de vriezer in.
Vullen en bekleden doe ik vaak op dezelfde dag. Dus misschien donderdagavond vullen en afsmeren, opstijven in de koelkast en ondertussen kleuren of versieringen maken, dan weer afsmeren en bekleden.

4

Tja, als ik echt zo weinig tijd had zou ik proberen alvast de versierselen voor te maken vanavond.
Ik zou op woensdagavond bakken en nog wat versierselen maken en ik zou op donderdagavond vullen, afsmeren, bekleden en versieren. Maar ik ben nou eenmaal het type vers.

Maar ik ben bang dat het in werkelijkheid bij mij op woensdagavond bakken word en op donderdag nachtwerk :s . Ik ben nou eenmaal niet iemand die volgens planning kan werken :grr:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Als je de ruimte hebt om in te vriezen, dan zou ik vanavond bakken, afkoelen en invriezen.

Woensdag: decoraties en vullingen maken (bvk:vulling voor buiten de koelkast.

Donderdag: vullen, bekleden en decoreren.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

6

Allemaal super bedankt voor jullie reactie, ik ga vandaag kleuren en versieringen maken, woensdag bakken en vulling maken en donderdag vullen, afsmeren en bekleden!

Ik hoop dat het geen nachtwerk wordt haha

Er is altijd tijd voor taart ...