1

Onderwerp: Boetseren met 4 -12 jarige Sint thema????

Er is mij gevraagd of ik op een BSO hier in het dorp een workshop wil doen in een Sint thema voor 20 kinderen in de leeftijd van 4 - 12 jaar.

Ik zelf had ook het idee om van cc een soort pietje te gaan maken ( voor de kleintjes de oudere kinderen mogen zelf iets maken rond het sint thema).

Maar ik zit met het boetseren thema, ik dacht zelf voor de oudste kinderen een pietje boetseren ( even goed oefenen en het goed voor doen voor ze) maar wat is een makkelijke voorbeeld voor de kleintjes te doen.

We willen het proberen in min 1 uurtje allemaal te doen.
(zorg er uiterraad voor dat alles  al in bekertjes per kind <200 gr marsepein> al klaar staat)

Wie heeft er een ideetje

"Love is the flower you've got to let grow"

2

Re: Boetseren met 4 -12 jarige Sint thema????

maak het heeeel simpel! ik heb laatst op de KreaDoe workshopjes gegeven in boetseren en met volwassenen was ik al steeds goed een uur bezig met 1 poppetje. 1x deed een meisje van ong 12jr mee, maar dat ging echt niet makkelijk!
Succes!

Groetjes, Dorothea.

3

Hoi,

Wat leuk om te doen! Bedenk je wel dat kinderen van 4 en 5 jaar écht nog niet goed kunnen boetseren, en ook weinig concentratie vermogen hebben. Ik heb het een keer gedaan met de ouders erbij om de kindjes een beetje bij de les te houden, maar ik had alle onderdelen van het konijntje wat we gingen maken al gemaakt. Ze hoefden het dus alleen maar in elkaar te zetten en dat ging redelijk goed, al hadden sommigen daar ook al hulp bij nodig hoor!
Ze kregen dus een pakketje met al gevormde pootjes, lijfje, hoofdje, oortjes etc.

Wat je misschien kunt doen is een plat plaatje. Ik zou dan een pietenhoofdje doen (al van tevoren vormen), een hoed (ook al maken), met veer, en dat ze dan zelf de oogjes, neus en mond erop mogen plakken. Ook zelf het ondergrondje laten uitsteken, dat kunnen ze wel weer, maar dun uitrollen is ook geen doen voor deze leeftijd, dus iets dikker laten uitrollen. Ook strooien met confetti o.i.d. vinden ze erg leuk.

Vanaf 6 jaar kunnen ze redelijk luisteren, en ook wel iets zelf vormen, maar ik zou het voor die groep ook simpel houden. Kinderen vanaf 8 jaar kunnen heel goed zelf iets bedenken en proberen te maken.

Veel succes en plezier!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Ik ga volgende week met groep2-kids een zwarte pietje maken. Mijn bedoeling was om een pietje te maken op een oreo-koekje maar die zijn hier niet te krijgen dus nu is het een chocoprince-koek geworden. Dan heb je de basis en dan hoeven de kids alleen nog maar oogjes, oortjes, neusje, mondje en een pet te maken. Leek mij wel grappig....wellicht ook voor jou een idee?

Volg je hart...want dat klopt!

5

Het plan is als volgs nu:

ik deel de groep in 2en.

de ene helft begint met boetseren ( daarvoor maak ik 2 voorbeelden bv: piet en sintje of is 1 slimmer)
daarvan zorg ik dat de kleuren er voor en onderdelen alvast in een bekertje per kind klaar staat.

De andere helft gaat de cc's alvast versieren die ik al heb voorzien van n marsepeinen plaatje in allerlei kleuren. ( ook wil mss hier een paar voorbeelden voor maken)
Ook hier voor geef ik de kinderen dan de klaargemaakte bekertjes met kleurtjes/onderdelen.

Anders heeft er iemand nog leuke of heeft iemand een leuke voorbeelden voor mij, die zonder tooltjes kan maken. (heb maar 1 klein basic setje en geloof dat ze daar geen klei spullen hebben)

"Love is the flower you've got to let grow"