Onderwerp: sprieten op de taart
hoi
soms zie ik van die leuke sprieten op de taart. ik vraag mij af hoe maken jullie die en van welk materiaal. waar kan ik een voorbeeld vinden
Groetjes ineke
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » sprieten op de taart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoi
soms zie ik van die leuke sprieten op de taart. ik vraag mij af hoe maken jullie die en van welk materiaal. waar kan ik een voorbeeld vinden
Groetjes ineke
ik meld je even , je hebt je topic 4x geopend...
gefixt
Ik kan het je meteen even uitleggen: men neme wat ijzerdraad van de hobbywinkel, plaats een rietje vol met fondant in het hart van je taart (zodat het ijzerdraad niet in aanraking komt met je taart en niet uitzakt). Steek twee vormpjes uit en plak ze aan elkaar met het ijzerdraad ertussen. Herhaal dit tot je tevreden bent over het aantal sprieten. Steek de sprieten in het rietje, klaar!
En als je de goeie niet kunt vinden in de hobbywinkel:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/inde … ath=21_185
Kiezen voor gauge #24
" rietje vol met fondant in het hart van je taart (zodat het ijzerdraad niet in aanraking komt met je taart en niet uitzakt"
stomme vraag misschien?
wat doe je dan met het rietje? Gat wordt dan toch veel te dik?
oh dank je dat je de andere heb verwijdert vroeg mij al af hoe ik dat kond melden, hihi. mijn internet liep vast en dat was de veroorzaker.
ook bedankt voor het voorbeeld en uitleg, super ga er gelijk mee aan de slag.
ineke
" rietje vol met fondant in het hart van je taart (zodat het ijzerdraad niet in aanraking komt met je taart en niet uitzakt"
stomme vraag misschien?
wat doe je dan met het rietje? Gat wordt dan toch veel te dik?
Ik weet niet zeker of ik je snap Ik bedoel dat je een rietje in de taart steekt waar je fondant hebt ingedaan. je steekt de ijzerdraadjes om de beurt in dat rietje, zodat ze netjes als een bundeltje bij elkaar blijven. Dat is niet heel dik toch? Ik heb om het netjes af te werken trouwens nog een bloemetje gebruikt bij de taart op de foto.
even voor de zekerheid dan of ik het snap
- je vult een rietje met fondant
- daarna prik je de ijzerdraadjes erin
- gevuld rietje prik je in de taart (en laat je daar in zitten)
- je werkt alles netjes af
klinkt eigenlijk best logisch ja
bedankt, weer wat geleerd!
ik denk dat het met een gevuld rietje niet goed gaat komen
ik zou eerst leeg rietje in de taart steken, er weer uit halen en leeg maken(de taart die in je rietje zit) én op maat knippen. daarna je rietje vullen, sprieten erbij en weer in het gaatje in je taart steken (zo heb ik het gedaan )
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » sprieten op de taart