1

Onderwerp: Viva towels method

Ja wij hebben hier geen viva towels zoals in de US, maar wat kunnen we in plaats van dit gebruiken voor het smoothen van ons buttercreme, voor degenen die dit method kennen.....

of blijven we gewoon maar bij onze smoothers

Re: Viva towels method

een smoother gebruik je toch voor fondant? niet voor buttercream? of heb ik iets niet goed begrepen?
en kan het niet gewoon met een keukenrol? volgens mij moet dat kunnen als je de juiste buttercream gebruikt, die wat aandroogt aan de oppervlakte

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

nee voor buttercream gebruik je de scrapers, maar gewone keukenrol heeft bijna altijd een patroon, dus druk je die af op je buttercream, vandaar dat ik me afvraag wat je anders zou kunnen gebruiken ipv die viva....

4

Hi Heaven,

Gaat het hierom "Once the buttercream icing has crusted, lightly place a plain, white, smooth paper towel (like Viva) on the area of the buttercream needing smoothing..."

Ik gebruik de vlakke kant van een spatula of als dat niet voorhanden is de bolle kant van een flinke metalen lepel. Hiermee kan je de puntje, rulletjes en blopjes die tijdens het afsmeren eventueel zijn ontstaan ook prima uitvlakken. Gladde papieren handdoekjes ken ik niet in NL (wel UK, IT, US enzo...) Probeer de lepel - zal je wel bevallen.

Groetjes en suc6

Met zoete groet! Akire

5

Hier in Amerika hebben we waxpaper, dit gebruik ik weleens om icing/buttercream glad mee te maken, ik leg een vel op de buttercream en met de smoother strijk ik het voorzichtig glad..

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit in NL ook te koop is..

Groetjes
Ingrid

A chocolate in the mouth is worth two on the plate

6

Kan je t niet proberen met bakpapier? Is glad en plakt niet.  :)

Bij de zeeman heb je heel fijn bakpapier, lijkt een beetje op waxpaper. Ik zou het daarmee eens proberen.
Maar voor de viva paper towel method kun je gewoon keukenrol gebruiken hoor, maar dan wel in combinatie met crusting bc.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

8

ik kan hier in de uk bijna nergens waxpaper vinden, raar, maar goed, ik dacht om greaseproof paper te proberen, ik ga het gewoon proberen dat vertel ik hier wel.

toch bedankt voor jullie tips :)