1

Onderwerp: macarons kleuren?

zijn er hier dames die regelmatig eens macarons maken en mij kunnen helpen? Ik zou graag voor de kerstperiode gouden en paarse  macarons maken, de kleuren van het kerstthema dit jaar. Nu was mijn vraag hoe ik het beste de gouden macarons kleur, met een spray? Het moet namelijk echt goud zijn en niet gelig.

groetjes Sarah

2

Re: macarons kleuren?

Ik denk dat ik ze toch gelig zou bakken en dan vervolgens met de goudspray bespuiten ( webshop )

Carpe Diem !

3

Zouden de macarons dan niet wak worden? Ik ga ze namelijk op een kegel plakken om een kerstboompje te maken, ze zijn dus niet om meteen op te eten. zoiets: http://www.bobbetteandbelle.com/images/ … mple_1.jpg

4

Dat ziet er wel gaaf uit ! Ik weet niet wat je bedoeld met "wak" ? Misschien zwak ? Het is een gouden nevel , vanille-achtig, die opdroogd . Misschien een keer uitproberen ?

Carpe Diem !

5

dat vlaams altijd he  :) . Ik bedoelde zompig, vochtig zoiets. Maar als de nevel opdroogt dan denk ik niet dat dit het geval is.

6

Wilde voor je kijken in m'n macaronboekje maar ik kan het niet vinden..  :s , daar stond ook zo'n boompje in, prachtig! Volgens mij idd met goud gedust of bespoten. Ik zou er ook gelige macarons voor bakken, dat 'dekt' mooier denk ik... Ik denk ook niet dat de nevel het zo nat maakt dat ze 'wak' worden  ;)  (wij ook weer wat geleerd, hahaha)
Zag hetzelfde boekje trouwens laatst bij de Delhaize in het boekenrek staan! Staan echt geweldige recepten en foto's in.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

sarahtje schreef:

dat vlaams altijd he  :) . Ik bedoelde zompig, vochtig zoiets. Maar als de nevel opdroogt dan denk ik niet dat dit het geval is.

Oh is dát het haha , leuk hoor dat Vlaams !

Carpe Diem !

8

Ik heb ze gisteren al eens uitgeprobeerd en ze waen (al zeg ik het zelf :) ) goed gelukt. Enkel krijg ik de kleuren niet echt fel, de macarons met poederkleurstof waren wel beter gelukt dan die met gelkleurstof. Voor de geïnteresseerden: http://lh4.ggpht.com/_l8-bXnC-y6o/TOkVJtF8iiI/AAAAAAAAA6Q/8z81-sVZ26A/s512/IMG_1396.JPG