1

Onderwerp: Kerstroos

Ik heb deze gemaakt van flower paste en heb het recept van de site gebruikt.

http://lh5.ggpht.com/_lGlv1rTdSIw/TOfUtlFrGdI/AAAAAAAAFTc/quRtzgrBqzY/s128/DSCF2207.JPG

http://lh6.ggpht.com/_lGlv1rTdSIw/TOfUpjJAuhI/AAAAAAAAFS0/qKH03X5Nwj8/s640/DSCF2197.JPG

bedankt voor het kijken.
Feedback en andere tips altijd welkom.

Groetjes Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda

2

Re: Kerstroos

WAUW! Net echt! Wat een werk!

Groetjes van Natascha!

3

jeutje die is gaaf!

is dat waar je mee bezig was op de freubeldag?

gr anke

4

ankevdvorst schreef:

jeutje die is gaaf!

is dat waar je mee bezig was op de freubeldag?

gr anke

Nee, daar wilde ik eigenlijk aan beginnen maar ik had nog niet in mijn hoofd hoe ik het wilde doen.
ik ben er nog wel dinsdagavond aan begonnen en heb hem woensdagavond afgemaakt. Nu pas foto's omdat hij nu droog is.

Grotejs Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda

5

hoe heb je dat gedaan dan???

6

Geweldig.

7

ankevdvorst schreef:

hoe heb je dat gedaan dan???

ik heb van de mjam taart site de blaadjes van de kerstroos geprint.
(winter 2010)
Alle blaadjes behalve de kleinste 6 keer uitgesneden.
De kleinste 9 keer. ( niet vergeten tussen plastic te leggen, of niet allemaal tegelijk uitsnijden).

alle blaadjes voorzien van nerven met de scalop tool en de kleinste van de flower leaf tools.

een cirkel van ongeveer 7 cm doorsnede gemaakt en daarop als eerste een bloem hart gemaakt van ongeveer 2 cm doorsnede.

Dan 1 voor 1 de blaadjes erop lijmen te beginnen met de grootste.
De grootste blaadjes uitgesneden uit groen. ( de volgende keer zou ik ook de 2e grootste uit groen maken.)
dan de volgende rij erop lijmen zodat de punten tussen de vorige vallen, en aluminium folie ertussen doen zodat je een beetje ruimte tussen de blaadjes krijgt.
zo totdat alle blaadjes erop zitten.

dan minstens 1 dag laten drogen en de folie voorzichtig ertussen uit halen.

succes.

Groetjes Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda

8

hij is pr8ig gemaakt!

9

Hij is mooi!   :thumb:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

ik zit hier ook met dezelfde Mjam op schoot en na het klaarmaken van de Mex.paste kom ik tot de ontdekking, dat ik geen bloemdraad hier heb... en nu zie ik dat het zo ook kan; heel leuk gedaan!

Groetjes, Dorothea.

11

Dot schreef:

ik zit hier ook met dezelfde Mjam op schoot en na het klaarmaken van de Mex.paste kom ik tot de ontdekking, dat ik geen bloemdraad hier heb... en nu zie ik dat het zo ook kan; heel leuk gedaan!

Ik bak nog niet zo lang en heb wel bloemdraad, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Ik heb het wel eens geprobeeerd, dan maak ik de draad in de middelste nerf. Als ik de boel dan in elkaar wil draaien  na het drogen, scheuren de blaadjes.
Wat doe ik niet goed?

groetjes Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda

12

weet ik niet, ik heb ook nog nooit met bloemdraad gewerkt... maar jouw beschrijving klinkt ook goed, dus ik ga het straks toch nog even proberen....

Groetjes, Dorothea.