1

Onderwerp: Biscuit wel gaar maar kern iets donkerder..

....en ietsiepietje minder zacht dan de rest van de biscuit. Hij is wel goed genoeg om gewoon te eten en zelfs weg te geven, maar wil eigenlijk weten waar het aan ligt. Ik bak mijn 25 eerst op 140 dan oplopend tot 160. 55 minuten in de oven. Ik bakte mijn biscuit eerst constant 160 maar daardoor rees 'ie te snel. Toen had ik het ook, volgens mij, maar minder.

2

Re: Biscuit wel gaar maar kern iets donkerder..

Misschien toch iets korter in de oven ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Astrid73 schreef:

Misschien toch iets korter in de oven ?

Korter? Zou het daar aan liggen? Ik snap het eigenlijk niet  :o . Is het dan zo dat, door te lang bakken, het van binnenuit te hard wordt? Ik probeer het een beetje te begrijpen.....

4

Ik doe ook maar een gok :D ; 55 minuten lijkt best lang, dus vandaar.

Maar is het een cirkeltje of een puntje in de kern ?

5

Een cirkel, doorsnee ong 7 cm. Nu heb ik in een ander topic op Tipsytaartje gereageerd, omdat mijn biscuit ook inzakte (op het laatste moment) in de oven.  :think:  misschien idd toch te lang. En ik was blij dat ik eindelijk de goede temp en lengte van bakken had gevonden  :s

6

Misschien dan je oventemperatuur controleren met een oventhermometer; wie weet klopt de temperatuur niet.

7

Astrid73 schreef:

Misschien dan je oventemperatuur controleren met een oventhermometer; wie weet klopt de temperatuur niet.

Die heb ik, maar is net zo oud als de oven. Misschien toch maar eens een nieuwe kopen? :)  oventemperatuurmeter, dan...

8

Ja, haha :lol: ; misschien toch maar doen ? :)  :)

9

Welke mix gebruik je en wat voor oven heb je?

Ik heb het nl ook als ik een kapsel bak die niet kan draaien in mijn hetelucht oven met soezie mix.
Met alle maten die wel kunnen draaien in mijn oven heb ik het niet.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

10

Volgens mij is ie dan gewoon nog niet helemaal gaar van binnen. Dus langer bakken, eventueel een iets hogere temperatuur en goed met de prikker erin om te kijken of ie helemaal gaar is.

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

11

Ik bak hetelucht en al een jaar met funcakes biscuitmix. Ik prik er altijd met een breinaald in en deze komt er droog uit. De biscuit is wel gaar maar de kern is toch iets anders, wel droog, dus niet zompig of zo. Ik bakte eerst constant 160 gr, maar toen rees mijn biscuit te snel en kreeg ik zo'n rand onder (eigenlijk bovenkant) die naar binnen viel en die ik dan met veel bc weer dicht moest plamuren. Nu ik eerst 140 bak heb ik dus geen rand meer maar wel dit dus. Bij mijn 20 had ik het trouwens niet, die was mooi. Die bak ik 35 min. Na 50 min zakt mijn biscuit wel in dus deze zou dan wel gaar moeten zijn.