1

Onderwerp: Hoe is deze combi?

Ik wil graag voor een familieweekendje een taart maken, en even iets anders doen met de vulling.

Nu heb ik het volgende bedacht:

1 laag botercreme met caramel-patides
1 laat boterreme met speculaas-schuddebuikjes botercreme.

nu ik dit opschrijf zie ik wel dat beide lagen met botercrem zijn....
wel wel graag deze smaken combineren (als het lekker is iig) maar wat zouden jullie dan aanraden?

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

2 Laatst bewerkt door michelle smits (07-11-2010 19:12)

Re: Hoe is deze combi?

speculaas met stukjes caramel?
En een laagje krokante witte chocolade

Ik zou zelf zonder caramel gaan ik zou er schuddebuijes in doen

3

maar hoe zou je de schuddebuikjes dan er in doen? In vanillebotercreme met schuddebuikjes erop?

en hoe verwerk je de speculaas?  Beide is misschien dubbelop met de schuddebuikjes?

En misschien een domme vraag hoor, maar hoe krijg ik een krokant laagje witte chocolade?

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

ik zou speculoos door de botercreme mixen en dan gewoon schuddebuikjes erover en een beetje aandrukken
En dan water in de waterkoker koken in een pan gieten ijzeren schaal erop en een reep choco in stukjes er in laten smelten
Warm op de taart laag gieten en hij wordt vanzelf hard
Je moet wel ff wachten met afsmeren want anders glijd je laag ervan af
Ik maak deze altijd met de sinterklaas en hij is echt heerlijk
Kan ook met melkchocolade

5

maar als ik het goed begrijp heb je dan 1 laag vulling? Klinkt wel errrrug goed!!!

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

nee 2 lagen

1 laag chocolade
En 1 laag speculooscreme met schuddebuikjes

8 Laatst bewerkt door IngeW (07-11-2010 19:23)

ok! nou, ga ik proberen, dankjewel!

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

graag gedaan :)

10

michelle smits schreef:

om er nog heel even op terug te komen he.... ;)

Als je die chocolade smelt en dan op 1 laag giet, is dit dan niet een hele hap harde chocolade als je het opeet?
Of doe je echt een heel dun laagje?

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

11

ik heb het 1x zo gedaan en het is nauwelijks goed te verdelen
waardoor je dus idd dikke stukken chocolade kreeg
ik vond het persoonlijk niet lekker eten

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

12

RedRose18 schreef:

ik heb het 1x zo gedaan en het is nauwelijks goed te verdelen
waardoor je dus idd dikke stukken chocolade kreeg
ik vond het persoonlijk niet lekker eten

Misschien zou je dan met een spuitzak een soort van rastertje moeten spuiten ofzo....

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

IngeW schreef:
michelle smits schreef:

om er nog heel even op terug te komen he.... ;)

Als je die chocolade smelt en dan op 1 laag giet, is dit dan niet een hele hap harde chocolade als je het opeet?
Of doe je echt een heel dun laagje?

Je moet een heel dun laagje maken of kriskras spuiten, dat je van die dunne sliertjes krijgt.
Is ook makkelijker te snijden.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

14

Hee Inge, ik heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar wel over gelezen. Toen werd het door velen met een vork gedaan en werd er inderdaad een raster gemaakt. Met een spuitzak lijkt me juist een heel goed idee (Y). Dunne sliertjes spuiten. Dan heb je niet een brok chocolade. Laat me weten hoe het was, ben heel benieuwd. Wil het zelf ook heel graag nog een keer uitproberen (maar je weet het al he, geen chocola in het eten van M.J. de Boer whaha).

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

15

Zou je deze comi ook kunnen invriezen??

16

Volgensmij moet ie wel in te vriezen zijn. Botercreme kan je invriezen en chocolade ook....dus waarom niet!

De taart was echt zooooooooooo lekker!!!!! Onwijze aanrader! Het rastertje van witte chocolade was perfect! Net een subtiele smaak. Vind Minze vast wel lekker Alma, gewoon doen ;)

Wat mij betreft echt een ultieme sinteklaas/herfst vulling!

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

17

kom ik weer met het zout als het ei op is maar witte chocolade is heel zacht en heb je zo in kleine stukjes gesneden..............
trouwens puur ook wel. Dan heb je toch ook een knapperig laagje? En schuddebuikjes? Kan dat niet door de slagroom? Schuddebuikjeslagroom->leuk scrabblewoord

18

smarianne schreef:

kom ik weer met het zout als het ei op is maar witte chocolade is heel zacht en heb je zo in kleine stukjes gesneden..............
trouwens puur ook wel. Dan heb je toch ook een knapperig laagje? En schuddebuikjes? Kan dat niet door de slagroom? Schuddebuikjeslagroom->leuk scrabblewoord

Klopt, maar wat wil je nou zeggen met die witte chocolade dan?  :think:

De schuddebuikjes kan je inderdaad ook door slagroom doen. Ik had alleen botercreme gebruikt en ze er op gestrooid...maar net hoe je het wilt hebben. :)

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

19

je wilde toch knapperige stukjes chocola?????  of heb ik nou over iets heen gelezen...........  :think:

je hebt hem dus geprobeert lees ik
lekker he :)
Hier zijn ze er helemaal gek van
Maar ik heb nooit last met de witte choco ik smeer het er gewoon op met een spaan
ff wachten tot ie een beetje hard wordt weer en dan afsmeren anders gaat ie schuiven
En zon dikke laag choco wordt het niet

21

IngeW schreef:

Vind Minze vast wel lekker Alma, gewoon doen ;)

Ik lees dit nu pas   :)  Ik moet t gewoon doen en niks zeggen haha, dan proeft hij t denk niet eens. Net als mijn vader die geen ui en knoflook lust. Maar mijn moeder doet t er gewoon stiekem doorheen en mn vader proeft niks  :+  :+
hihi..

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen