1

Onderwerp: Hoe krijg ik mijn rimpels eruit???

Hallo,

Ik ben nog niet zo lang bezig met taarten maken. Ik heb laatst op een workshop geleerd om bij het bekleden met marsepein eerst aan de bovenkant strak trekken en dan steeds een stukje naar beneden. Maar het lukt gewoon niet. Net weer bloed zweet en tranen in de keuken en vervolgens een rand om mijn taart heen moeten maken omdat de rimpels er niet uit gaan  :nooo
Ook als ik de zijkanten probeer glad te trekken, komt de botercreme er aan de onderkant uit zetten, gebruik ik dan teveel>

Alvast bedankt!! :lol:

2

Re: Hoe krijg ik mijn rimpels eruit???

Misschien een beetje botox???

:lol:

Sorry heel flauw... Tis al laat voor mij op de avond  :+

Hoop wel dat iemand een nuttige tip voor je heeft

Liefs Samantha

3 Laatst bewerkt door Hertje (20-11-2010 21:36)

:D Dacht ook al aan botox. ;)

Het gaat waarschijnlijk beter als je je taart dun insmeert met botercreme en hem dan heel goed koelt (minimaal een uur in de koelkast) en dat zonodig herhaalt.
Daarna met een warm, droog mes erlangs: de finishing touch voor een superstrakke taart. Weer koelen.
Je fondant of marsepein erop, bovenkant smootheren, met je handen ('kommetje') voorzichtig de zijkanten van boven naar beneden glad maken en daarna smootheren.
Het kost zo wel meer tijd, maar het resultaat is veel mooier.
Succes!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

4

Oke bedankt, ga ik de volgende keer proberen.

Groetjes van Botox annie  :D  :D

5

Gewoon heel veel oefenen. Je zult zien dat het op den duur beter gaat.  :Y
Ik ben nu een paar maanden bezig en het lukt me nu pas om een taart kreukvrij op te leveren!

Dat is toch een TAART waard!

6

Wanneer je de lap aan de zijkanten plakt is het bijna mm-werk. Als ik te snel wil bekleden krijg ik ook rimpels. Ik heb ook gemerkt dat ik tijdens het uitrollen de roller te hard duwde waardoor de zijkanten altijd dunner waren dan het binnenste van de lap. De kern was dna bv 4 mm en de randen 3, of zelfs 2 mm. Toen kreeg ik ook plooien. Maar het idd een kwestie van oefenen.

7

jep oefenen, oefenen oefenen :Y

ik denk ook dat je te dun uitrolt, dan krijg je ook makkelijker plooien die je er niet meer uit krijgt.

groetjes, Diana