1

Onderwerp: verwerken van fondant is zo anders !!

Bak nu een half jaartje taarten met het fondant van regalice.
Goed mee te werken, scheurt niet, alleen vind ik hem zelf een beetje te zoet.
Nu kon ik via mijn werk zeelandia fondant krijgen om te proberen.
De vertegenwoordiger van dit merk was zo lief om het eens voor me mee te nemen. Vond het veel soepeler en gemakkelijker te kleuren alleen toen moest ik het gaan uitrollen.
Moest daarbij heel goed opletten want er kwam nog wel eens een luchtbel onder het fondant.
Zou dat komen omdat het wel erg vers fondant was ? (kwam zo uit de fabriek)
Graag jullie ervaringen met dit merk want het zou voor mij superhandig zijn om voortaan dit merk te gaan gebruiken en bovendien vind ik het zelf lekkerder

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

Re: verwerken van fondant is zo anders !!

Ik denk niet dat het komt doordat het vers is. Ik weet dat je fondant echt moet kneden en niet iedere keer dubbel moet klappen en op die manier 'kneden'.

Verder kan ik geen ervaringen delen over zeelandia, ik gebruik altijd die van bakels en wil eigenlijk niet anders dan dat.

Er zijn vast wel anderen die hun ervaringen kunnen delen met je.

Succes!

3

Ik heb een poosje zeelandia fondant gebruikt. Erg lekker, maar ik vind het te zacht om te verwerken. Bij het snijden van de taart trek je alles kapot omdat het zo zacht is. Boetseren gaat ook niet want het hardt absoluut niet uit. Dus ik ben overgestapt op Bakels, minder lekker maar beter mee te werken.

Iris Zijlstra schreef:

Ik denk niet dat het komt doordat het vers is. Ik weet dat je fondant echt moet kneden en niet iedere keer dubbel moet klappen en op die manier 'kneden'.

Verder kan ik geen ervaringen delen over zeelandia, ik gebruik altijd die van bakels en wil eigenlijk niet anders dan dat.

Er zijn vast wel anderen die hun ervaringen kunnen delen met je.

Succes!

Iris, bedankt voor je reaktie in elk geval.
Die luchtbellen had ik bij het andere merk fondant nooit, echt nooit.
Vandaar dat ik dacht: het ligt aan de versheid. Laat het wel een paar weekjes liggen wat ik nu nog heb, kijken of het dan beter gaat, dan weet ik het zeker.

En kobusje, het is idd erg zacht maar kon wel gemakkelijk corrigeren na het bekleden, geen 1 scheurtje.
Nu heb ik hier op het forum gelezen dat de 5 kg emmer fondant van bouwhuis dezelfde is als bakels, ga dat eens proberen denk ik.

Bedankt voor het meedenken !!

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning