1

Onderwerp: Wil wel eens weten cake of bisquit?

Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Maken jullie een taart van Biscuit of cake? Normaal gebruik ik altijd bisquit maar vind eigenlijk dat je taart strakker wordt als je cake gebruikt.

Wat doen jullie?

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

2

Re: Wil wel eens weten cake of bisquit?

Ik gebruik altijd biscuit voor "gewone" taarten. Ik vind cake heel erg machtig (vooral als je het ook nog eens vult). Alleen op aanvraag of voor 3D taarten gebruik ik cake.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Ik gebruik van alles en nog wat, maar net wat de klant wil, de een wil biscuit, de ander een soort cake (er zijn natuurlijk veel verschillende soorten), de 3-de chocoladetaart. Voor mezelf houd ik het meest van een soort luchtige cake, minder zwaar dan bijvoorbeeld madeira maar voller dan biscuit.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4 Laatst bewerkt door Mirjam5 (20-11-2010 13:31)

Biscuit!!! Cake vul ik niet. Ik bekleed wel eens een cake, maar dan snij ik ´m ook als cake, dus een plakje ipv een stuk. Als je een gewone cake vult, afsmeert, enz. dan wordt dat supermachtig. Zelf vind ik dat niet lekker.

edit: uitzondering is stroopwafelcake. Die is echt heerlijk met dulce de leche, witte chocola, enz. Bovenstaande geld dus alleen voor 4/4 cake.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

@Anotschka: die luchtige cake waar jij het over hebt, is die ook wat steviger dan biscuit? Mag ik vragen welke je gebruikt en waar je dat kan kopen? Ik wil voor de verjaardag van mijn zoontje een snowglobe taart als 'meptaartje' maken, en waarschijnlijk is biscuit dan niet stevig genoeg om de bol te dragen (maar mept vast lekkerder dan cake  :)  ), dus misschien is dit ideaal.

6

Die maak ik zelf :) dus die is niet in de winkel te koop.
Maar zou zo'n snowglobe niet op biscuit kunnen als je hem goed stut. Ik heb geen verstand van snowglobes hoor, misschien moet je het even aan de snowglobesdames vragen?

anotschka schreef:

Maar zou zo'n snowglobe niet op biscuit kunnen als je hem goed stut.

ik neem aan van wel :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Had het al de snowglobe-dames gevraagd, die adviseerden het niet met biscuit te doen.
Maar had al bedacht dat ik het toch wil proberen, desnoods stut ik het met soepstengels  :D , die lust hij toch ook wel.

9 Laatst bewerkt door Mirjam5 (21-11-2010 11:32)

soepstengels worden snel slap in een taart.

Maar een meptaartje zakt toch niet zo snel in?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Hmmm, niet over nagedacht...

De vorm van het taartje wilde ik wel een beetje aanhouden zoals in de werkbeschrijving vermeld staat, met dan een 10cm doorsnee bakblik en bolletje.
Maar anders stop ik er van die chocosticks in, desnoods wat extra.

11

Je hoeft het neem ik aan niet te vervoeren want het is bij je thuis dus dat scheelt al en misschien kun je de globe er pas 's ochtends op monteren, dat hij niet zo lang hoeft te staan. Ik stut altijd met houden douwels. En anders toch maar een cake bakken. Succes in ieder geval, ben benieuwd.