1

Onderwerp: HULP bij RED VELVET CC'S

Hoi hoi,

ik wil vandaag de red velvet cc's eens gaan uitproberen..(voor de visite) maar nu staat er in elk recept aangegeven.. Baksoda.. die heb ik dus overal gezocht (drogist, supermarkt en apotheek) maar GEEN baksoda gevonden.. :nooo

weten jullie misschien of ik dit eventueel kan vervangen door iets anders wat het meest in de buurt komt van baksoda?? of is dit echt een MUST als je red velvet cc's maakt?

groetjes..
Soraida

2 Laatst bewerkt door monique63 (13-11-2010 15:33)

Re: HULP bij RED VELVET CC'S

Baking soda is in het Nederlands gewoon zuiveringszout. Te koop bij b.v. Kruidvat / Etos , het is een groen/wit doosje .

Succes!

Carpe Diem !

ik heb begrepen dat je het kunt weglaten of het water en de baksoda kunt vervangen door spa rood...

4

ik ben ook bij kruidvat geweest.. maar ze hadden helemaal niks van soda.. (beweerden ze)

maar heel erg bedankt voor jullie reacties.. ik zal het maar met spa rood proberen.

groetjes,
soraida

5

Ik heb het bij de toko gehaald.

I'm not fat, I'm just short for my weight

6

soraida schreef:

ik ben ook bij kruidvat geweest.. maar ze hadden helemaal niks van soda.. (beweerden ze)

maar heel erg bedankt voor jullie reacties.. ik zal het maar met spa rood proberen.

groetjes,
soraida

Als je vraagt naar maagzout of zuiveringszout weten ze het wel hoor! ( Het merk is Gimborn )

Carpe Diem !

7

je kan eventueel ook gewoon bakpoeder gebruiken, baking soda zit daar ook in.
Ik heb het ook een keer zo gedaan, gaat prima!

8

ik koop baking soda of carbonate soda bij de turkse winkel tussen alle kruidenzakjes ligt het. Misschien help ik je zo op weg zodat je ze nog eens kunt gaan maken.

9

angelavanderploeg schreef:

ik heb begrepen dat je het kunt weglaten of het water en de baksoda kunt vervangen door spa rood...

:nooo , dan evt vervangen door pakpoeder. Baksoda heeft ook een rijzende werking...en dat heeft spa rood niet ;-)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

10

EdithM schreef:

Ik heb het bij de toko gehaald.

ik ook.....

11

De scheikundige benaming is geloof ik natrium-bi-carbonaat...
Zo hem ik em ooit gevonden bij de apotheek

12

De scheikundige benaming is geloof ik natrium-bi-carbonaat...
Zo hem ik em ooit gevonden bij de apotheek

13

Ik heb het bij de da drogist gehaald. Je moet inderdaad wel om zuiveringszout vragen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

14

Ik gebruik altijd dit recept voor redvelvet cake`s en ze zijn hemels lekker!! Ik doe altijd gewoon bakpoeder... gaat prima!

http://forum.fok.nl/topic/1341771

15

Bij de Etos verkrijgbaar. Gewoon vragen naar zuiveringszout.  :Y

16

Idd vragen naar maagzout/zuiveringszout. Ik heb het pas gekocht bij de DA drogisterij.
Het proberen waard vind ik want ze zijn errug lekker!

Groetjes Eline

17 Laatst bewerkt door soraida (20-11-2010 10:21)

Kadohke schreef:
angelavanderploeg schreef:

:nooo , dan evt vervangen door pakpoeder. Baksoda heeft ook een rijzende werking...en dat heeft spa rood niet ;-)

daar ben ik dus achter gekomen.. :s

ze waren ook totaal mislukt! ach ja.. oefenen baart kunst, ik ga ze gauw weer proberen bedankt voor jullie (snelle) reacties!