1

Onderwerp: Lijmen met ready to use Royal Icing??

Is er iemand die mij kan vertellen wat je allemaal kunt doen met de ready to use Royal Icing van Wilton?

Ik vraag me sowieso af of je er grote bloemen mee op een taart vast kunt plakken maar ik zou ook graag de voor- en nadelen van de ready to use icing willen weten en wat je er nog meer mee kunt doen.

Alvast bedankt.

2

Re: Lijmen met ready to use Royal Icing??

Ik zou er geen bloemen mee vastzetten op de zijkant. De ready to use icing hardt namelijk niet uit, dus de bloemen zakken er zo weer af. Ik gebruik het voornamelijk om mee te schrijven (namen, data, teksten, etc. ), door de crème om toeven te spuiten (wordt hij net iets steviger van), en om kleine versiersels op taartjes te spuiten (swirls, stipjes, schelpenrandje).

Om te plakken, vlinders te maken, tiara's, etc. zou ik toch echt zelf r.i. maken. Dat hardt namelijk wel uit, en is dus ideaal om dingen op de zijkant van je taart te plakken (en trouwens ook om taarten op elkaar te plakken bij het stapelen), en strikken vast te zetten.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Glamour, bedankt voor de uitleg. Ik ga dan toch maar gewoon zelf ri maken. Heb het vanochtend uitgeprobeerd met het plakken van bloemen aan de zijkant van een taart en die blijven inderdaad perfect zitten.

4

Om even lekker tegen Glamour in te gaan. Sorry Dees ;) Ik gebruik de ready to use icing wel om bloemen, vlinders, strikken en taarten vast te plakken, ook grote rozen. Al blijft echte RI wel het beste middel hiervoor. :Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5 Laatst bewerkt door Glamour (20-11-2010 17:36)

haha... van mij mag je hoor, pooh, maar grote (en dus zware) bloemen zou ik er toch echt niet mee tegen de zijkant van een taart durven vastzetten. En dat was de vraag. :P haha...

Een strik zou ik ook wel durven... als ik geen zin had om ri te maken ;)

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me