Onderwerp: marsepein
hallo,
Wie kan me vertellen welke kleurstof ik het best gebruik voor marsepein?
Groetjes
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepein
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hallo,
Wie kan me vertellen welke kleurstof ik het best gebruik voor marsepein?
Groetjes
Ik gebruik de kleurstoffen van Americolor.
Vind ik erg prettig werken, kleurt mooi en geen gedoe met prikkertjes want het is een knijpflesje...
Hier is ook Americolor favoriet. Werkt heel fijn!
Waar kan ik Americolor kopen?
Kan je na het kleuren zonder problemen werken? Of blijft de kleustof op uw handen achter?
Mijn bedoeling is met een vier kindjes van een zes jaar zwarte pietjes te gaan maken. Normaal werk ik met fondant maar nu dacht ik het is thema sinterklaas en dan hoor je veel van marsepein dus laat het ons daarmee eens proberen.
groetjes
Americolor kun je hier in de webshop kopen, als de marsepein eenmaal gekleurd is heb ik daarna met bekleden/boetseren geen vieze handen...
Nu moet ik wel zeggen dat zwart een moeilijke keur is om mooi diep te krijgen, zelf koop ik de voorgekleurde marsepein van easy bake products als ik zwarte marsepein nodig heb....(of wit of rood)
Ik gebruik Wilton en Americolor, vind beide erg fijn, maar de knijpflesjes zijn wat hygiënischer.
americolor kun je niet in de webshop kopen, wel in andere webshops.
belangrijk is dat je kleurgels of -pasta's gebruikt en geen vloeibare kleurstoffen.
De flesjes van spectrum of americolor werken inderdaad makkelijk, maar qua hygiene, kan dat ook met de potjes van wilton of sugarflair, door er met een cocktailprikkertje wat kleurstof uit te halen en aan je marsepein af te vegen. Iedere keer dat je meer kleurstof nodig hebt, pak je een schone prikker
belangrijk is dat je kleurgels of -pasta's gebruikt en geen vloeibare kleurstoffen.
De flesjes van spectrum of americolor werken inderdaad makkelijk, maar qua hygiene, kan dat ook met de potjes van wilton of sugarflair, door er met een cocktailprikkertje wat kleurstof uit te halen en aan je marsepein af te vegen. Iedere keer dat je meer kleurstof nodig hebt, pak je een schone prikker
Dus wilton gaat ook prima? Deze heb ik thuis staan maar nog niet gebruikt met marsepein.
Mag ik ook even vragen hoe dit dan werkt met poeders?
Groetjes en bedankt iedereen die al zo vlug gereageerd heeft.
oeps nog vergeten.
De poeders is dit dan meer voor bij het gebruik van bv. Karen Davies mallen?
poeders zijn met name geschikt om te dusten en te schilderen
Oeps...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepein