1

Onderwerp: op zoek naar azo vrije kleurstoffen

Hoi,
ik ben op zoek naar kleurstoffen om marsepein en fondant te kleuren welke geen azo (zoals E102, E104, E122, E129) kleuren hebben.
Daarmee zou ik heel blij zijn, als iemand een tip heeft.

Bedankt,
Angela

2 Laatst bewerkt door reneebr (19-11-2010 19:44)

Re: op zoek naar azo vrije kleurstoffen

Kijk even bij de webshop... Bij de dustkleuren staat het erbij, misschien ook bij de gewone kleurstoffen?

Edit:
Azo kleurstoffen zijn chemische kleurstoffen. Dus bij natuurlijke middelen heb je nooit azo verbindingen erin zitten.
Ik geef je weinig kans dat je ze vind... bijna overal zit namelijk azo verbindingen in...

Mag ik vragen waarom je azo vrij zoekt?

3

bij creacake.com hebben ze voorgekleurd aso vrij, misschien heb je daar iets aan?

Say YES with joy. Say NO without fear.

reneebr schreef:

Kijk even bij de webshop... Bij de dustkleuren staat het erbij, misschien ook bij de gewone kleurstoffen?

Edit:
Azo kleurstoffen zijn chemische kleurstoffen. Dus bij natuurlijke middelen heb je nooit azo verbindingen erin zitten.
Ik geef je weinig kans dat je ze vind... bijna overal zit namelijk azo verbindingen in...

Mag ik vragen waarom je azo vrij zoekt?

Mijn vrienden willen geen taarten met de azo kleuren, bijzonders voor de kinderen niet. Maar ik taart zo graag, dat ik nu op zoek ben. Met natuurlijke middelen zou ik het ook probeeren, maar met Safraan had ik geen succes. Dus ik ben op zoek. Ik heb ook voor mij besloten, nadat ik mij informeerde, mijn kinderen geen azo kleuren meer te geven, en ik ook liever niet.

Bedankt voor jouw reactie!

Thimomam schreef:

bij creacake.com hebben ze voorgekleurd aso vrij, misschien heb je daar iets aan?

Hartstikke bedankt!!!!!!! Wat leuk!!   :D
Dan moet ik alleen nog de verzendkosten van 15€ naar duitsland leuk rekenen  ;) maar als de taartvirus toeslaagd.....

6

Bij de leukste taarten shop hebben ze nu de gekleurde marsepein en fonadnt nu aangepast en dus ook zonder de AZO kleurstoffen. Vraag anders nog wel even of het al bij alle kleuren is doorgevoerd.