1

Onderwerp: Hebben jullie een idee?

Wie kan mij helpen..........

Mijn dochter zit in groep 5 en nu heeft haar juf mij gevraagd of ik een idee heb voor de kinderen om een kerstcupcake te maken.
Ze kopen gewoon bij AH cake-jes en ze vroeg mij om te helpen en een idee voor de kinderen om er iets op te doen.
Nu dacht ik dat het, het handigste is dat ik marsepein uitrol zodat ze er zelf een rondje uit kunnen steken.
Maar wat dan.........
Mijn dure uitstekers wil ik er liever niet voor gebruiken mits ik goedkope kerstuitstekers kan vinden (ga morgen even bij de Hema kijken denk ik).
Of zou het iets zijn om met 2 klassen iets te boetseren?
Het moet dan wel iets eenvoudigs zijn, wat ze allemaal kunnen.

Wie heeft een leuk idee voor mij.

Groetjes Gerlinde

2

Re: Hebben jullie een idee?

op zich kunnen kinderen ut groep 5 toch wel voorzichting omgaan met spullen? Je kunt ook bijv. sneeuwvlokken e.d alvast uitgestoken meenemen. Dan kunnen ze de cupcake afsmeren,rondje uitsteken, bekleden, sneeuwvlok er op. Je hebt ook sneeuwmannen laten boetseren. Daar heb je niet heel veel voor nodig. 3 basiskleuren voor de dasjes en de rand op de hoed, zwart voor de hoeden,knopen en ogen en oranje voor zijn neus met een beetje groen. Misschien van een satéh prikker en bruine fondant om een bezem van te maken..Je kunt de sneeuwman ook een kerstmuts op doen trouwens. Kerstboom boetseren kan ook. Kegelvormig, takken laten 'knippen' of met prikkers.

Ok, ik draaf door..maar breng mezelf wel op leuke ideetjes :)

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=16849

Zoiets mischien?

Volg je hart...want dat klopt!

4

@ Judy, draaf maar door hoor, ik ben helemaal blij met je ideeën.  :Y

@ Mniek, dat is inderdaad ook een goed idee, dank je wel.

Groetjes Gerlinde