1

Onderwerp: baileysvulling is mislukt

hallo,

ik wou afgelopen weekend een biscuit maken met baileysvulling waarvan ik het recept heb gevonden hier op de site.

melk dus gewarmd, gelatineblaadjes geweekt en nadien erbij gedaan, dan de baileys erbij...laten afkoelen en dan in frigo

mijn vulling bleef even lopend als toen ik ze in het pannetje goot  :nooo

wat heb ik verkeerd gedaan? vond het wel jammer om mijn mengsel door de afloop te moeten gieten  :(

2

Re: baileysvulling is mislukt

ik ken het recept niet, ik maar zelf altijd BC met Baileys, maar misschien wat extra gelatine toevoegen?
en misschien niet lang genoeg laten stijven??

3

Ik ken het recept niet. Ik heb een grondige hekel aan gelatine; ik krijg het ook nooit goed.

Dus voor een volgende keer kun je ook gewoon de botercreme van de mix van de webshop gebruiken, en dan simpelweg het water vervangen door Baileys. Makkelijk en lekker!!  :9

4

de botercreme maak ik zelf en heb dus de mix niet, maar de mokkacreme van op de site heb ik wel al is gemaakt en die is supergelukt toen, om die dan eventueel de smaak te geven van Baileys, moet ik dan gewoon de koffie vervangen door Baileys?

5

Harlow schreef:

ik ken het recept niet, ik maar zelf altijd BC met Baileys, maar misschien wat extra gelatine toevoegen?
en misschien niet lang genoeg laten stijven??

Doe je dan gewoon baileys door de botercreme? Zou dat ook kunnen met mbc 1:2:2?

Groetjes Jesni