1

Onderwerp: flowerpaste 2

Hallo,

ik wil graag flowerpaste maken.
Deze staat bij recepten, er staat mix het eiwit en poedersuiker. zodat je icing krijgt, niet te stijf.
dan staat er:

doe de tylose en vet erbij en meng het door elkaar....
doe je dit ook met de mixer????
of moet je dit roeren/kneden????

Bedankt :)

Groetjes Christa!

Re: flowerpaste 2

Ik zou het niet weten, denk dat het niet zoveel uitmaakt.

3

eiwit en poedersuiker mixen.(laat iets poeder suiker over)
Dan tylose toevoegen deze moet je snel er door heen mengen het maakt het beslag snel stijf. Goed blijven mengen met een houten lepel. NIET met je handmixer die trekt het niet!!!
(Met een tafelmixer kan het natuurlijk wel, gebruik dan altijd de vlinder en haak.als je tylose toevoegd)
Goed mengen(dat is zwaar werk hoor je voelt het goed in je armen) is belangrijk anders zie je later strengen in je fondant van tylose.

Het vet gebruik je om je handen in te smeren als je het deegje uit je bowl pakt en even met iets poedersuiker kneden dan in plastic verpakken. Hoop dat je hier wat aan hebt

Ik doe het wel altijd met de handmixer en dat gaat prima. En de vet moet je er toch doorheen doen.

5

beetje laat sorry.....

ik had idd het vet er door heen gedaan, kreeg hele mooie bloemetjes. Ik heb ook een strik gemaakt.....die was super.....was em alleen vergeten, dus niet af. en bokhard!

Ik vind het heerlijk spul om mee te werken en je kan er leuke dingen van maken.....
Het is op, dus moet nieuwe maken.....ik ga sparen voor een kennie...een oudere, 150euro bij mediamarkt.

Groetjes Christa!