1

Onderwerp: Ervaringen Easy Cake Products

Zijn er al mensen met ervaring met Easy Cake Products?
Ik zou de biscuit- en botercrememix wel eens willen proberen, en heel misschien ook marsepein, maar vind het altijd wel prettig om eerst ervaringen van anderen te lezen  ;)
Dus als je iets gebruikt hebt van ecp, zou ik het heel fijn vinden als je die ervaring wilt delen.
Alvast bedankt!
Groetjes, Diana

Groetjes, Diana

Re: Ervaringen Easy Cake Products

Ik heb de bc-mix..prima,niks mis mee!

3

ik vind hem ook prima...

Happiness is a CAKE!!

4

Prima botercreme mix, marsepein, banketbakkersmix :thumb:  :thumb:  :thumb:

5

Ik stond van de week in de winkel van taart en decoratie en ik vond de marsepein van easy cake wel erg gelig. Verder geen ervaring mee maar dat viel me op.  :)

6

Ik vind de biscuitmix van EC wel lekker, hij is zoeter dan de FC

Groetjes, Dorothea.

7

ik vind de biscuitmix,cupcakemix en botercrème mix helemaal goed!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

8

De spicy honey cake mix is echt een aanrader

http://www.rietchys.nl/images/phocagallery/rietchys/thumbs/phoca_thumb_l_spicy%20honey%20cake%20smal.jpg

De marsepein is wel lekker maar ook stevig (langer kneden) kan ook zijn dat hij te koud was  ;) Heb het in mijn schuur in een koelbox opgeslagen.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

9

Ik gebruik de marsepein weleens en die bevalt prima :thumb:

I just love it....!!

10

Vizzstick schreef:

Ik stond van de week in de winkel van taart en decoratie en ik vond de marsepein van easy cake wel erg gelig. Verder geen ervaring mee maar dat viel me op.  :)

Easy Cake Products heeft zowel 1:2, 1:3 als 1:4. De 1:2 is inderdaad geler als je waarschijnlijk gewend bent :)

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

11 Laatst bewerkt door Curmy (19-11-2010 12:18)

Ik heb vandaag voor het eerst de botercreme mix gebruikt....een drama!!! :nooo  :nooo  Ik heb al voor drie taarten kunnen weggooien, Het ging schiften en dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Dus ik weet niet of het aan de mix ligt maar ik koop hem dus niet meer. Snap er niks van!
Ondertussen...waar haal ik zo snel nieuwe mix vandaan grrr :(  :(

12

Curmy schreef:

Ik heb vandaag voor het eerst de botercreme mix gebruikt....een drama!!! :nooo  :nooo  Ik heb al voor drie taarten kunnen weggooien, Het ging schiften en dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Dus ik weet niet of het aan de mix ligt maar ik koop hem dus niet meer. Snap er niks van!

Misschien in de winkel in op de Rijneke Boulevard zit dat is aardig in de buurt bij je

13

Curmy schreef:

Schiften komt niet door de mix maar door een (te groot) temperatuursverschil van de ingrediënten. Waarschijnlijk is bijvoorbeeld je boter te koud geweest. Ook moet de mix na het aanmaken NIET in de koelkast (in tegenstelling tot wat op het etiket staat, dit wordt aangepast). Als het toch gaat schiften kun je dit heel eenvoudig oplossen door de créme te verwarmen en daarna nogmaals op te kloppen. Je zal dan een mooie romige, gladde créme krijgen. Als de schift eruit is kan deze ook niet meer terugkomen.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

14

@ petra Heel erg bedankt voor de tip! Heb net als de sodemieter  de creme uit de koelkast gehaald haha, de boter was al op kamertempratuur.
En gisteren heb ik het maar op de oude manier uit het kookboek gemaakt. vandaag wilde ik het toch nog eens proberen.

15

De tip heeft geholpen, de botercreme was dik in orde nu!
goeie smaak ook, dus deze zal ik nu toch ook vaker kopen.

16

Vandaag cupcakes gemaakt van Easy Cakes en werkte super! Papiertjes zagen er ook nog heel mooi uit (niet zo vettig)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

DianaP schreef:

Zijn er al mensen met ervaring met Easy Cake Products?
Ik zou de biscuit- en botercrememix wel eens willen proberen, en heel misschien ook marsepein, maar vind het altijd wel prettig om eerst ervaringen van anderen te lezen  ;)
Dus als je iets gebruikt hebt van ecp, zou ik het heel fijn vinden als je die ervaring wilt delen.
Alvast bedankt!
Groetjes, Diana

Hoi,
Ik vind de marsepein ervan heel erg fijn en prettig werken.

18

Ik had eerst wat problemen met het bereiden van de BC (ging bij mij ook schiften), maar na tips van de webwinkel te hebben gekregen ben ik helemaal blij met deze BC omdat hij erg lekker is.
Ook de mix voor cupcakes is erg lekker!

19

In de gadgettas van de taartenbeurs zat marsepein van Easy Cake, ik vind hem super!!
Hij ruikt en smaakt lekkerder (meer amandelsmaak), is niet zo brokkelig van structuur (veel gladder, beetje als fondant) en mooi stevig maar wel fijn te kneden.
Ik wil eigenlijk geen andere meer  :o  Heb er alleen nog geen grote stukken mee bekleedt..

20

ik vin de icing en de biscuit mix echt niet prettig, de icing wordt niet mooi blijft nattig lijken ook met minder water. De biscuit vervormd in de bakvorm.

Ik bak gemiddeld 60 taarten per week, de leverancier kwam bij mij 2 dagen later en heb toen uit nood een zak gehaald maar dat was echt drama!!!

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

21

ik heb wel eens begrepen dat de royal icing van ecp sowieso niet goed is, hij zou niet hard worden oid

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

22

Ik heb de marsepein hiervan gehad 1:4 of 1:3. maar ik vond m erg hard en stijf kneden (had hiervoor funcakes 1:4)
maar gebruik nu zeelandia 1:3.. die kneed zo weg!

Enjoy, Life, Laugh and Cake!