1

Onderwerp: afsmeren biscuit

ik heb de FunCakes Mix voor Botercrème uit de webshop,kun je hiermee ook je biscuit afsmeren onder je laag marsepein of gaat dit smelten??is dit dan anders dan 1:1 bc?

en ik heb als vulling banketbakkersroom en aardbeienjam is gedachte,is dit een goede basisvulling of kan ik beter botercreme van de mix in combinatie met aardbeienjam doen?

2

Re: afsmeren biscuit

ik smeer hiermee af, dat doen er meerdere
Maar meningen zijn wel verdeeld hierover omdat er water in zit
ik vind het prima werken

3

Ik smeer ook wel af met de bc van de mix, maar 1:1 vind ik wel fijner werken; is wat compacter.

Je vulling combi kan prima. Denk er wel om dat banketbakkersroom in de koelkast bewaard moet worden. Heb je weinig ruimte in de koelkast, ga dan voor de bc van de mix i.p.v. de bbr!

Dat is toch een TAART waard!

4

oke toppie,bedankt voor jullie reacties!! ik durf mn taart bekleed niet in de koeling te zetten ivm smelten/uitlopen marsepein of is dat geen probleem?...dus dan ga ik beter voor de botercreme,dit kan naar ik begrijp dan wel buiten de koeling bewaard?

5

:Y  botercrème kan buiten de koeling bewaard.

Een beklede taart smelt niet in de koelkast hoor!
Je moet er alleen voor zorgen dat de taart niet direct met vocht in aanraking komt.

Dat is toch een TAART waard!

6

sasje1981 schreef:

oke toppie,bedankt voor jullie reacties!! ik durf mn taart bekleed niet in de koeling te zetten ivm smelten/uitlopen marsepein of is dat geen probleem?...dus dan ga ik beter voor de botercreme,dit kan naar ik begrijp dan wel buiten de koeling bewaard?

Botercreme hoeft idd niet in de koelkast maar de banketbakkersroom wel.
Ik gebruik om te vullen de bc van mix en om mee af te smeren de 1:1. Is toch veiliger, vind ik, en ik krijg er strakkere taarten van.