1

Onderwerp: dummy van brooddeeg?

Eind deze maand wil ik een dummie hebben voor een mega cupcake. Nu heb ik bedacht om brooddeeg in een bloempotje te bakken. Maar ik weet helemaal niet of dit wel werkt? Kan ik m dan afsmeren met botercreme en gewoon bekleden?

Ik dacht er ooit wel eens iets over gelezen te hebben maar ik kon het niet terug vinden via de zoekfunctie.

Overigens komt de cupcake bovenop een taart, als ik m goed stut moet dat toch wel kunnen qua gewicht?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes Marja

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

Re: dummy van brooddeeg?

Het lijkt mij toch wat aan de zware kant hoor...
Als je het toch wilt doen, kun je hem het best bestrijken met ri en dan bekleden.

Je kunt ook een gewoon cakeje als dummy gebruiken trouwens, dat blijft ook erg lang mooi en de cake droogt gewoon uit.
Of misschien oase of piepschuim (bij de hobbywinkel hebben ze zat vormen).

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

ik zou het ook niet direct proberen met brooddeeg. Lang geleden dat ik dat vast heb gehad, maar dat het zwaar is weet ik nog wel. Tip van Suuz lijkt me een goede, oase!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

4

ik heb een keer een wondermold dummie gemaakt van brooddeeg gaat prima hoor maar hou hem hol. Ik heb de mold ingespoten met bakspray en stukjes erin gelegd en aan elkaar geduwd. Toen op de brooddeeg manier gebakken en je hebt een stevige dummie. Hij wordt vanzelf groen net als cake na een tijdje maar dat duurt wel even. Insmeren inderdaad met royal icing

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

5

Dames bedankt voor jullie antwoorden :) Ik ga er eens overna denken wat het gaat worden. Maar ik ben weer een stuk wijzer  :thumb:

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu