1

Onderwerp: Sneeuw ????

Heb ooit eens iets gelezen over suiker ??? dat je kon gebruiken als sneeuw op decoraties, dit zou minder snel smelten dan poeder-suiker of zo iets......
Hoop dat er bij iemand een lampje gaat branden ?

2

Re: Sneeuw ????

Ik zou geloof ik die cake sparkles gebruiken. Die zijn echt heel mooi als sneeuw

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ottolien schreef:

Ik zou geloof ik die cake sparkles gebruiken. Die zijn echt heel mooi als sneeuw

Oh...... dat kan ook natuurlijk, mooi makkelijk  :lol: dat ligt hier al in de kast !! Thx.

4

Ik denk dat iedereen de cake sparkles gaat gebruiken, ze zijn uitverkocht tot 25 december   :s . Iemand nog andere ideetjes voor sneeuw?

Groetjes Eline

Je moet er van houden maar is geraspte kokos misschien een idee

Life is what you bake it.

6

Taartenmarie schreef:

Je moet er van houden maar is geraspte kokos misschien een idee

Vind ik ook een goed idee  :thumb:

:lol: ik zat net te denken, wat zal ik als sneeuw gebruiken en jij stelt de vraag. ik dacht ook aan kokos, maar niet iedereen vind dat lekker.

8

Ik heb laatst ergens een emmertje suikerspin op de kop getikt,witte! Zie het helemaal voor me als sneeuw, of als wolkje onder de engeltjes :D 

Misschien valt het hartstikke tegen hoor, dat spul is supergevoelig voor vocht, dus het kan er vast pas op het laatste moment op, maar to die tijd heb ik sneeuw-visioenen :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Adrienne schreef:

Ik heb laatst ergens een emmertje suikerspin op de kop getikt,witte! Zie het helemaal voor me als sneeuw, of als wolkje onder de engeltjes :D 

Misschien valt het hartstikke tegen hoor, dat spul is supergevoelig voor vocht, dus het kan er vast pas op het laatste moment op, maar to die tijd heb ik sneeuw-visioenen :+

Heb ik hier ook nog staan  :lol:  :lol:  :lol: een emmertje vol !!

Erg ben ik zeg, vraag jullie om hulp en ik heb gewoon alles hier, misschien moet ik maar eens in de kasten spitten  :think:

10

wipneus schreef:

Ik denk dat iedereen de cake sparkles gaat gebruiken, ze zijn uitverkocht tot 25 december   :s . Iemand nog andere ideetjes voor sneeuw?

In de webshop staat dat ze 25-11 weer verwacht worden?!?
Dus er is toch nog hoop!!!

Maak van/op elke dag iets moois, groetjes Mara

11

De bakkers gebruiken snowwhite.
dat is poedersuiker met een toevoeging, dat wordt over de pudding broodjes gedaan.
Het neemt minder vocht op dan poedersuiker.Blijft goed liggen op het product mischien is dat wat voor je om te gebruiken.

Isomalt daar kan je ook sneeuw van maken. Trekt snel vocht aan dus op het laatste moment gebruiken.

Er is een andere manier maar daar heb je een machine voor nodig en dat is namelijk het bevriezen van yoghurt onder - 150 graden.
Nadeel is je moet het koud zetten het smelt snel in een warme omgeving. Het is echter wel een prachtig gezicht om te zien.

12

Adrienne schreef:

Ik had een keer hele gave blauw suikerspinwolken onder een vliegtuig, maar voordat ik me had omgedraaid waren die al prut geworden...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YKAKDSKY.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

13

Beetje fondant hard laten worden en dan heel fijn raspen ? Beetje glitter erdoorheen en het lijken volgens mij net sneeuwkristallen.

Carpe Diem !

14

Tom Poes schreef:

Ik had een keer hele gave blauw suikerspinwolken onder een vliegtuig, maar voordat ik me had omgedraaid waren die al prut geworden...

:( Daar was ik al bang voor... Echt alleen voor de photo-opportunity, dus :/ ;)

Supergave foto, dat wel! :Y :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

15

monique63 schreef:

Beetje fondant hard laten worden en dan heel fijn raspen ? Beetje glitter erdoorheen en het lijken volgens mij net sneeuwkristallen.

Lijkt me een prima idee, proberen waard !!!

16

Hoi,  ik gebruik snowtop.

Dat is inderdaad een soort poedersuiker, maar is oa. behandeld met een toevoeging zodat de suiker niet smelt.

ik gebruik het voor op onze slagroomsoesjes,  en wordt ook veel toegepast op een kerst-brood stol.

vraag het eens aan je broodbakker.

anders neem maar contact op en ik stuur een beetje op.

mpbart.

17

mpbart schreef:

Hoi,  ik gebruik snowtop.

Dat is inderdaad een soort poedersuiker, maar is oa. behandeld met een toevoeging zodat de suiker niet smelt.

ik gebruik het voor op onze slagroomsoesjes,  en wordt ook veel toegepast op een kerst-brood stol.

vraag het eens aan je broodbakker.

anders neem maar contact op en ik stuur een beetje op.

mpbart.

Jaaaaa, dat zocht ik dus !! Super, ik mail je even  :thumb: