Onderwerp: Schoentjes, eenvoudig bridge, vut-visser en kitty
Nog even wat achterstallig posten van de laatste 2 weken. Je weet maar nooit of iemand er inspiratie uit kan halen
Voor de eerste haalde ik mijn inspiratie bij Tirza: de letters los voor de taart en de Bien-Tirz dichte schoen! Had eigenlijk zin om helemaal los te gaan op een originele schoen, maar kwam toch weer tijd te kort (what's new ). Was toch wel origineel genoeg, want het is voor het eerst, dat ik een dichte schoen maak.
De volgende opdracht had ik in het weekend van de Bollywood taart. Eigenlijk geen tijd, maar de moeder van een vriendin werd 75, dus ging ik toch weer overstag en zou een eenvoudige (eigenlijk enkele) taart maken. Ze houdt van bridge.......maar ik vind taarten met kaarten erop voor vrouwen niet zo leuk
Ik zag de reepjes eerder op internet, maar toen las ik de uitleg van Joyce84 bij haar taart en toen wist ik dat het heel eenvoudig was. . Bedankt, Joyce.
Ik maakte dit, maar......
bij het zien van de foto miste ik toch wat rood.......
en heb uiteindelijk vriendin laten kiezen en die vond dit nog leuker:
En vader van een kennisje ging met de VUT en houdt van vissen:
en is reddende engel van dochter bij auto pech:
ach, dan kan er ook nog wel bij, dat hij EHBO-er is
Ik twijfelde of ik de "sigaren"op spaghetti zou maken, maar ik hoorde een stemmetje in mijn achterhoofd van Marianne: "kleine moeite om suikerstaafjes te maken" Het werkt wel deze opvoeding, ik dus braaf rolletjes van gumpaste gemaakt
En nog een Hello Kitty, ook uit het Bollywood-weekend:
moeder gaf een gedetailleerde opgave hoe ze de taart wilde aan de hand van eerder gemaakte HK-taarten van me. Ze wilde in roze tinten ipv roze en rood. Zelf vind ik dat toch iets saaier. Eigenlijk 2 lagen nodig, maar op het laatst toch een 3e gevraagd. Kitty viel daardoor een beetje groot uit.