1

Onderwerp: Hoe en waar ingrediënten bewaren?

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier... En ook vrij nieuw met het taarten decoreren.
Ik heb zojuist mijn eerste bestelling binnen gekregen van de Leukste Taarten Shop (wat leuk allemaal!!!), en nu vroeg ik me af waar ik de fondant het beste kan bewaren? In de koelkast? Of kan het "gewoon" in de voorraadkast?
En hetzelfde voor de kleurstoffen, parels, glanspoeders, eetbare inkt-stiften, e.d.

Alvast bedankt voor jullie hulp! Ik ga verder mijn pakket uitpakken  :D

Groetjes,
Sharon

2

Re: Hoe en waar ingrediënten bewaren?

fondant NIET in de koelkast.. gewoon in de kast
de rest kan ook gewoon in de kast

3

Ik heb het achter in mijn voorraadkastje liggen ( fondant en marsepein) zo ligt het ook mooi donker!

De rest bewaar ik in plastic mandjes en bakjes.. hahaha ik ben ook pas net begonnen en elke keer komt er weer wat bij!

Veel plezier met je spullen!

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

4

Dankjewel voor jullie reacties!
Dan moet ik maar wat ruimte gaan maken ;)

5

Ik gebruik zo ongeveer alle soorten doosjes van Ikea: die waarin je vakjes kunt aanbrengen voor m'n kleurtjes en tooltjes, en de grote tupperware-achtige dozen voor droge ingredienten.

Mijn fondant gaat altijd in de Bakels emmers, al of niet met ( ikea :+ :lol:) ziplockzakjes eromheen. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Jeej, Ikea komt goed voor de dag hier! Bakjes, zakjes, Blanda, draaiplateau!!!! Haha, ik werk daar en moet zo lachen als ik sommige mensen voorbij zie komen. Dan weet ik precies dat het taartenbaksters zijn, aan de inhoud van hun winkelwagentje  :lol:

Ik heb alles in een groot curverkrat en daarin dan weer een apart bakjes voor alle tools enz. Ook mijn fondant/marsepein zit extra verpakt in gripzakjes...

Suc6 met deze leuke hobby!!

I just love it....!!

7

Handige tip om al die pakjes/bakjes/zakjes bij de Ikea te halen! Bedankt :D

8

oeioei, dan wordt het gevaarlijk voor mij ;)
de ikea zit hier 10 minuutjes fietsen bij mij vandaan en had,nad mijn workshop en eerste taart ook al door dat er heel veel bij Ikea te halen is....ga toch maar eens langs,haha

9

De nog ongeopende zakken met mixen heb ik in de kelder in een ladenkastje (blokker) net als het doosje met tooltjes en de marsepein/fondant. De aangebroken zakken zitten in voorraadbussen in een keukenkastje.

Christine.

10

Ik bewaar mijn marsepein/fondant, gewikkeld in folie, in voorraaddozen die aan vier kanten een sluiting hebben. Deze zijn ideaal en lucht(-en water)dicht. Tools en uitsteker in twee verschillende bakken.