1

Onderwerp: Waar smeren jullie het liefst mee af?

Ik persoonlijk houd niet zo van botercreme. Ik vind het te zwaar en als het wat warmer word dan blijft je taart niet zo mooi strak (tenminste bij mij).

Persoonlijk vind ik witte ganache het lekkerst maar ook dat is best zwaar (ook omdat het compacter is).

Dus nu mijn vraag of jullie ook wat lichtere alternatieven hebben om mee af te smeren? (Met een vulling in de taart zoals aardbeienbavarois). Ik wil als als het moet er ook mee kunnen verbergen, want ik maak wel eens wat foutjes enzo...

Alvast bedankt!

2

Re: Waar smeren jullie het liefst mee af?

botercreme 1:1, maar dan wel een superdun laagje!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Ook botercreme 1.1 vind genache voor mij niet handig maak er dan echt een bende van  :+

4

Ik gebruik ook witte ganache. Ik klop het wel nadat het afgekoeld is zodat het een luchtige creme wordt. Botercreme vinden wij hier ook niet lekker. Daarom lees ik even mee; wie weet komen er nog meer tips.

Cake is nice!

5

Botercreme 1:1 en witte chocopasta :9

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/71/H … bekleden?/

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ditta schreef:

Ik gebruik ook witte ganache. Ik klop het wel nadat het afgekoeld is zodat het een luchtige creme wordt. Botercreme vinden wij hier ook niet lekker. Daarom lees ik even mee; wie weet komen er nog meer tips.

Botercreme is ook niet lekker. Maar wel als je er chocopasta, bebogeen of iets anders lekkers doorheen doet!! :9

Meringue botercreme. Wordt afgeraden geloof ik maar ik vind 1:1 niet te vr*ten en de mix vind ik een beetje onzin. En met de mbc gaat t ook prima.

Life is what you bake it.

met MBC 1-2-3 kun je wel afsmeren hoor :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

ja 1:1 geeft hier toch echt het mooiste resultaat! ik vind het zelf ook van smaak niet slecht, ben gek op boter en zoet  :P 
het is ook maar een dun laagje en zit aan het fondant of marsepein geplakt, kan er de botersmaak oid niet uit proeven hoor. wat ik laatst gedaan heb is patidess smaakje erdoor heen zodat het goed aansloot op de vulling. misschien een ideetje?

liefs marieke

1-2-3 botercreme, vind ik het lekkerste en het mooiste werken.

12

Jullie zetten heel mooi neer; 1:1 Botercreme
Hoe bedoelen jullie dit?

Ik werk overigens met de mix.

(misschien een hele stomme vraag, maar ik heb echt geen idee!!)

Zonder dalen kun je niet genieten van de pieken!

13 Laatst bewerkt door Sietske72 (16-11-2010 13:17)

ik weet het niet heel zeker, maar volgens mij is dat 1:1 de verhouding tussen boter en suiker...?

Ik maak zelf altijd een 1-2-2 merengue-botercreme, dus bijvoorbeeld 100 gram eiwit, 200 gram suiker, 200 gram boter. Wordt ie toch iets minder boterig van en door de stijf geklopte eitwitten lekker luchtig. Ik gebruik het ook om mee af te smeren, gaat altijd goed.

Voor een goede uitleg van mbc, zie youtube:
* kan hem even niet vinden, zo terug  ;) *

http://www.youtube.com/watch?v=uBBoRMWcfNc

daaristie!

ow, nog even een aanvulling  :D  je kan er ook nog iets doorheen mengen, bijvoorbeeld paar lepels nutella als je hem zoet wil, of wat citroenrasp als je hem fris wil. Er kan eigenlijk van alles doorheen, ik vind het erg lekker!

14

Ik smeer af met vanillecreme  :9

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

15

lovelyleen schreef:

Jullie zetten heel mooi neer; 1:1 Botercreme
Hoe bedoelen jullie dit?

Ik werk overigens met de mix.

(misschien een hele stomme vraag, maar ik heb echt geen idee!!)

1:1 is eveneveel boter als poedersuiker en verder niks. Maar wel heel goed mixen. (En dan dus een paar lepels van iets lekkers erdoor voor de smaak :+ )

16

Ik gebruik meestal paticreme. Omdat ik deze vaak ook als vulling gebruik is dat handig. Voordeel is ook dat je deze heel stijf kunt opkloppen, dus krijg er lekker strakke taarten mee.

17

Ik gebruik meestal paticreme. Omdat ik deze vaak ook als vulling gebruik is dat handig. Voordeel is ook dat je deze heel stijf kunt opkloppen, dus krijg er lekker strakke taarten mee.

18

Hier ook mbc ronduit favoriet.
Met het recept van tartacadabra (hopelijk goed gespeld)
Volgens mij is die ook 1-2-2.
ff gekeken en ja hoor 1-2-2. Ook heerlijk om toefen mee op cc's te maken.
Is mooi wit van kleur, en je kan  er ook een kleurtje aan geven. Of een smaakje door doen.

Groetjes Jesni

19

mbc gewoon de 1:2:2 verhouding hoor :)

Lekker luchtig en smeert wat mij betreft prima af!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

20

fruitcake schreef:

Botercreme 1:1 en witte chocopasta :9

Fruitcake, bedankt voor de tip. Heb dit gisteren eens geprobeerd en het is echt lekker!

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

21

Ik smeer af met 1:1 met wat vanille-extract erdoor.

Groetjes Karine

22

Valy schreef:

Wat bedoel je met paticreme? bc met patidess? of iets anders?

Ik vind afsmeren met 1:1 bc fijn werken en hiermee kun je ook goed de oneffenheden in je kapsel wegwerken. Maar om te vullen gebruik ik liever de mix of mbc.

Dat is toch een TAART waard!

23

Paticreme is geloof ik een soort slagroom maar dan lang houdbaar, ook buiten de koelkast.

Life is what you bake it.