1

Onderwerp: glanzende taart

Hallo dames,
Ik heb nu verschillende keren een taart en cupcakes ingevroren met marsepeinen en fondanten kapsels. De smaak blijft werkelijk goed maar ze worden zo nat en blinken. Ik laat ze in de koelkast of buiten op de veranda ontdooien. Wie heeft nuttige tips?

Groetjes van Monique      http://www.thefairycake.nl
Save the earth, it's the only planet with cake!

2

Re: glanzende taart

Hoi Monique,

Hoe verpak je de taarten die de koeling/vriezer ingaan? Ikzelf doe er minimaal 3 goed afgesloten plastic zakken om heen.

Probeer de taarten en cupcakes zo luchtdicht mogelijk op te bergen.

Suc6
Groetjes

Met zoete groet! Akire

Hoi,
De taarten verpak ik in huishoudfolie en soms zet ik ze gewoon in de gebaksdoos in de vriezer. Ik zou niet weten oe ik ze echt helemaal luchtdicht moet verpakken.

Groetjes van Monique      http://www.thefairycake.nl
Save the earth, it's the only planet with cake!

nee, bekleedde taarten niet luchtdicht verpakken als je invriest en gaat ontdooien dus. Dan kan de condens niet weg, en slaat weer in je taart :Y gewoon in een taartdoos, met de karton-kant naar binnen gevouwen invriezen en ontdooien.
24 uur in de koelkast om te ontdooien :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Doe je dat ook op die manier als het alleen om het kapsel zelf gaat ?
( verpakken in folie of een taartdoos en dan 24 uur van te voren in koelkast ontdooien?)

6

Alleen het kapsel doe ik in een pedaalemmer-zak in de vriezer.

Een paar uurtjes voor ik het nodig heb, laat ik het ontdooien in de gesloten zak op kamertemperatuur.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

Astrid73 schreef:

Alleen het kapsel doe ik in een pedaalemmer-zak in de vriezer.

Een paar uurtjes voor ik het nodig heb, laat ik het ontdooien in de gesloten zak op kamertemperatuur.

:Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Dankje voor de tip normaal bak ik vers maar volgende week gaat het toch dit worden anders is het nooit haalbaar ben ik bang :P Nu eerst pedaalemmer zakken halen...