Onderwerp: Funcakes biscuit met banaan dan?
Dit is eigenlijk een beetje een vervolg op mijn laatste vraag over Funcakes biscuit met eivervanger. Ik hoorde van degene waar de taart voor gaat worden, dat haar kinderen hier, in combinatie met pannenkoekenmix, misselijk van werden, dus ik ging weer verder met zoeken naar een alternatief.
Gisteren heb ik de Funcakes biscuitmix gemaakt met banaan in plaats van ei. In principe ben ik begonnen met dezelfde verhoudingen als wanneer je ei zou gebruiken, maar dat lukte niet, omdat ik mij vergist had in het gewicht van de banaan zonder schil. (zeker de helft van het gewicht was schil!) Dus ik had iets meer dan 90 gram banaan gepureerd en eigenlijk de rest aangevuld met water. Het resultaat; Best wel een luchtig beslag en de smaak is lekker. Hij wilde in de oven zelfs een stukje rijzen. De cake werd goed gaar na ongeveer de gelijke baktijd. Maar na het omkiepen van de vorm stortte hij als een plumpudding in elkaar. De biscuit lijkt wat te compact, maar niet klef. Wat ik al zei, hij was goed gaar. Bovendien heb ik het idee dat er heel veel lucht tussen zat, alsof mssn de banaan naar onderen was gezakt. De smaak was overigens prima.
Wat zou hier mis gegaan kunnen zijn? Te veel of te weinig water, te veel of te weinig banaan? Misschien heb ik de banaan niet goed genoeg gepureerd?
TELL ME!!!