1

Onderwerp: Chocolade botercreme

Hoi hoi!

Ik vond hier op de site een leuk recept voor toefjes op cc's.
Het ging om de botercreme gemixt met gesmolten witte chocolade.

Nu wil ik vanmiddag een testje draaien en dus deze toef proberen (lees; proeven) ;-). Ik zal veel overhouden, dus mijn vraag is: kan dit in de vriezer? Of is het geen succes ivm de chocolade?

Lijkt mij dat het wel kan omdat de hoeveelheid boter veel groter is...maar ja...toch maar even vragen  ;)

2

Re: Chocolade botercreme

Chocolade dat om ijsjes zit gaat ook in de vriezer, dus ik neem aan dat het wel kan hoor!! Denk aan: Magnum White bijvoorbeeld... :P

Suc6 en eet smakelijk  :lol:

I just love it....!!

3 Laatst bewerkt door Laurine (16-11-2010 13:20)

Ik heb de chocolade botercreme laatst ingevroren om het eens te proberen en het ging prima!
Gewoon in een tupperware bakje doen zodat het luchtdicht is afgesloten en heb het met de deksel er af laten ontdooien.

De choco botercreme is trouwens echt Goddelijk.... mmmmmm!
Ik heb de merengue botercreme variant gemaakt en daar de chocolade door gedaan, echt super creamy!

Gaat dus prima!

4

Dacht het al, maar toch fijn om zeker te weten ;-).
Thank you both!

5

Mmmm...ik heb er americolor rood bij gedaan...wilde rode toef en witte stippen...maar het ziet er wat nattig uit. Spuiten deed het ook niet echt lekker met m1...

Zou dit door de kleur komen?
Heb overigens 5 mini repen witte chocolade gebruikt ipv 2 a 3 grote...die hadden ze nl niet bij de c1000.

Iemand enig idee waarom het zo vochtig is?

6

ik heb wel eens ergens gelezen dat je het na het ontdooien nog even kan kloppen, dat schijnt te helpen. ook zonder deksel laten ontdooien (zodat er  geen druppeltjes van de deksel in vallen)
Bij de meringue boetrecreme zeggen ze dat heel even in de magnetron (paar seconden maar) ook helpt, en bij mij werd ie daar heel mooi egaal van. Hoefde daarna ook niet meer te kloppen.

misschien dat het ligt aan de hoeveelheid chocolade? Ik heb toen maar 1,5 reep gebruik, normaal formaat (dus niet die mega, die hebben ze niet in wit) en dat smaakte heerlijk. komt misschien ook wel omdat de Mbotercreme al zoeter en zachter van smaak is dan gewone botercreme.

Ik weet het verder ook niet....

misschien nog eens proberen met ander recept? Ik gebruik altijd de botercreme meringue van recepten hier op de site. zoals gezegd werkt die prima met witte choc en invriezen.

groetjes,
Laurine

7

Dank je Laurine, maar deze was de vriezer nog niet in geweest...restant zou de vriezer in gaan...nu twijfel ik ;-)

8 Laatst bewerkt door Laurine (16-11-2010 15:48)

euhm.... sooo, ik ben er even helemaal niet bij!
Ik dacht dat je bedoelde dat ie nat was na het invriezen.... maar nu lees ik even terug en denk ik: je zou m nu pas gaan maken, dus je hebt t over verse en niet over ingevroren BC..... (ik ben toe aan weekend (ja,nu al)) :D

Maarreee.... misschien teveel kleurstof gebruikt?
Wat ik altijd doe is de chocolade even af laten koelen, zodat je m niet helemaal kokend door de botercreme gooit, anders denk ik dat de boter wat gaat smelten. moet nog wel vloeibaar zijn, maar niet meer zo heet. dan er rustig doorroeren en meestal klop ik dan ook nog even flink een paar minuten. misschien dat dat helpt? Kleurstof zou verder geen probleem moeten zijn denk ik, als je niet eetlepels vol gebruikt ;)

9

Dacht zelf ook stiekem te warm...heb de cc in de koelkast gezet...ik ga eens kijken hoe de toef er nu (na een uurtje uit ziet)... Dan is t inderdaad de hete chocolade...
Wel veel rood gebruikt, maar zeker geen eetlepels vol  :lol:

10

Oja en bedankt weer!  :D

11

bij mij werden ze de laatste keer zo: (voor een idee van de stevigheid)

http://94.100.120.52/1159350001-1159400000/1159382901-1159383000/1159382912_5_29IG.jpeg

succes!

12 Laatst bewerkt door poohbeer (16-11-2010 16:13)

Die zijn mooi! Die van mij zo (mini cake papiertjes zijn het):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BVH66BM.jpg

Wel stevig dus, maar nattig/glimmend...jouw recept maar eens opzoeken..ziet er beter uit  :lol:

13

Oeh, ik vind ze er wel lekker uit zien hoor!!
wat leuk met die stippen! zijn ze nog wat beter geworden na het in de koelkast staan?

Ik heb eigenlijk verder nog nooit de "gewone" botercreme gemaakt, gebruik eigenlijk altijd die meringue, omdat die zo lekker zacht en luchtig is. misschien dat ie door het ei sowieso wat gladder is ofzo... Ik heb het ook ooit als tip van iemand op t forum hier gehad! Bij recepten, vullen en dan botercreme - meringue. staat een mega handig youtube filmpje bij, waardoor het niet kan mislukken.
Ik maak trouwens wel altijd de 1-2-2 variant, de 1-2-3 is niet lekker als vullling, de 1-2-2 wel :-)

14

trouwens, weet jij toevallig antwoord op mijn vraag?
Gaat ook over invriezen, maar dan een taart (dat heb ik dan weer nog nooit gedaan)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=123050

:-)

15

Thanks, ga ik proberen...maar niet meer vandaag  :lol:

16

Heb gereageerd op je berichtje in t andere topic! Succes!