1 Laatst bewerkt door Carien (16-11-2010 10:04)

Onderwerp: boetseren; hoe krijg je het glad?

Graag wil ik nog een workshop boetseren en puzzelen, maar voor nu moet ik het zelf proberen.
Nu heb ik een vliegtuig geboetseerd, alleen is krijg ik het niet mooi glad. Overal zitten bobbels, deukjes en stukjes die ik er later opgeplakt heb, krijg ik niet egaal opgevuld :/

http://www.mijnalbum.nl/Foto-D4TLWRDJ-D.jpg

Kunnen jullie me tips geven?
Is dit vliegtuig nog te redden of zal ik opnieuw beginnen? Het is inmiddels wel al wat opgedroogd (gistermiddag gemaakt), maar misschien....? :s  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: boetseren; hoe krijg je het glad?

ik vind het op zich wel een mooi vliegtuigje hoor.

De staart lijkt me wat gescheurd aan de zijkant.. mss de fondant te droog?

Ik hou dit topic in de gaten, want als er een oplossing bestaat, hoor ik die ook graag.  O-)

3

Het lukt wel als je vrij snel werkt en de fondant niet al te snel droog is..
Met crisco kun je dingen weg'strijken'

Met dingen uit 1 kleur, zoals het vliegtuig is het best lastig om het echt naadloos te krijgen.. probeer dan echt zoveel mogelijk uit 1 stuk te werken

De deukjes op de vleugels zijn weg te wrijven met je vingers.. beetje crisco aan je vingers en dan een beetje smootheren

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Inmiddels heb ik een nieuw vliegtuig gemaakt; met het oude wilde het niet lukken en was ik echt niet tevreden :nooo . Ook was de oude wat aan de grote kant geworden, hij moet nl bovenop een Blanda20.

Bij de nieuwe heb ik veel meer crisco doorgemengd en heb ik vals gespeeld O-)  :shh: .
Bij Dille en Kamille kwam ik een vliegtuig-bakvormpje tegen, precies de goede maat. Daarmee heb ik een afdruk gemaakt en daarna nog wat veranderd (hij was erg lomp en had geen opstaande staart), de lelijke plekken weggewreven met crisco, dat werkt inderdaad prima  :Y .
Dank voor julllie reacties en tips :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl