1

Onderwerp: bakken met bakring totaal mislukt hoe kan dit

goedemorgen,

Gisterenavond na veel advies van hier biscuit bakken met bakring vol goede moed.

Ik had hem ook na advies laten ronddraaien op 180 graden. Na 40 minuten dacht ik hij is goed ik voelde hij veerde niet terug dus dacht is oke want bleef ook niet ingedeukt. Maar toen ik oven uitzette zag ik dat hij helemaal in elkaar zakte en mijn vermoeden werd bevestigd hij was gewoon nog totaal niet gaar!

Nu had ik hem echt op draariplateu gezet en niet op rooster omdat ik dan denk dat het beslag niet blijft zitten. Klopt dit? Of moet hij toch gewoon op rooster?

begin er echt moedeloos van te worden. Vorige week gevecht met bakblik vierkant en nu dit weer..... Blijf eieren en biscuitmix kopen...

Maar om alleen ronde te maken vind ik gewoon echt niet leuk.

wie oh wie kan mij advies geven. Bedankt alvast.

2

Re: bakken met bakring totaal mislukt hoe kan dit

Ik heb dit weekend ook voor het eerst een taart gemaakt in een bakring. Deze is goed gelukt. Ik had eerst bakpapier op maat geknipt van de ring hieronder aluminiumfolie, toen de bakring erop en de folierand om gevouwen en zo op ´t rooster.
Als met bakspray ingevet, en ik had een mooie hoog kapsel.
Geen problemen, taart van 18 cm wel 45 min. in de heteluchtoven, eerst 140, toen 150 en later 160 graden.

3 Laatst bewerkt door Dot (16-11-2010 09:10)

ik heb ook met bakring gebakken en dan op een bakplaat op rooster in de oven gezet, zodat er goed lucht onder kan komen...
en dan idd zoals Mirie het zegt, alufolie zodat er niets uit kan lopen.

Groetjes, Dorothea.

4

Oke dus toch gewoon op het rooster.. Nou dan ga ik dat volgende week of het weekend proberen. Ben er nu ff klaar mee en ga wel een ronde bakken.

Bedankt voor de tips