1

Onderwerp: Houdbaarheid Cupcakes met toef van meringue schuim

Goedenavond,

Ik heb al even gezocht op het forum en in de FAQ, maar ik vind geen duidelijk antwoord op een vraag die ik heb.
Voor vrijdag moet ik 50 cupcakes gebakken hebben waar een toef van meringue schuim op komt. Die toef kan ik tot 1 week van te voren bakken, dus daar ben ik al mee bezig. (op dit forum is een link naar dat recept).
Nu is het zo dat ik de toef met een klein beetje jam op de cupcake bevestig en daar zit ook een beetje mijn probleem. De cupcake moet natuurlijk niet klef worden.
Mijn vraag is nu wanneer kan ik het beste beginnen met het bakken van de CC en wanneer kan ik dan het beste de toef erop maken? Zelf denk ik dat de toef er het beste donderdagavond op kan. Dat is niet zo heel veel werk volgens mij.
Hoe lang blijven de CC lekker als ik ze in een taartdoos (papier) bewaar? Zou ik woensdag eind middag kunnen gaan bakken?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

2

Re: Houdbaarheid Cupcakes met toef van meringue schuim

Ik heb geen idee dus ik lees mee

N-Joy Cakes

3

Ik heb zo snel geen antwoord op je vraag, maar ik vind een kleffe cupcake dus erg lekker  :9

Etlie (aka Marian)

4 Laatst bewerkt door smarianne (15-11-2010 22:07)

je cupcake wordt echt niet gelijk klef door een beetje jam hoor. Lijkt mij van niet
zou eerder inzitten over de toef dat de jam daar niet intrekt en daardoor zacht en taai wordt.